Als ik meen dat op een website mensen beledigd en gediscrimineerd worden, kan ik dit behalve bij politie ook op een website melden?

Krijg je ook feedback zo van 'valt wel mee' oid.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zeg altijd melden bij de daarvoor aangestelde instanties. Waarom het willen melden op een website ? Een website kan niet zo veel ondernemen. En ik neem aan dat je ook wilt dat er iets mee gebeurd. Reacties van valt wel mee kun je verwachten altijd en overal. Discriminatie is dat namelijk pas als je dat zelf als zodanig ervaart. En als het in de wet overeenkomt met de discriminatie bepalingen natuurlijk ;-) Gelukkig ben ik zelf nog nooit in die positie geweest, of wel maar heb ik me er niets van aangetrokken ? ? anyhoe, gewoon naar de politie en het meldpunt discriminatie binnen de doelgroep waartoe je behoort. Laat het internet voor wat het is, want dat is niet altijd het meest betrouwbare medium. Iedereen kan wat plaatsen en mensen reageren daardoor vaker met "valt wel mee joh, of stel je niet aan". Niet doen dus als je die reacties niet wilt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een dergelijke klacht ook neerleggen bij de provider die de website host, dit is natuurlijk niet altijd even gemakkelijk te vinden, maar de provider heeft wel een verantwoordelijkheid om inhoud te verwijderen bij dit soort klachten, mits de klacht ontegenzeggelijk juist is. Het kan dus voorkomen dat zo'n provider het zekere voor het onzekere wil nemen en het op een rechtszaak laat aankomen.

Toegevoegd op 24-04-2009 14:10:29
P.S. Bij een goede (hosting)provider zal het dan ook wel meevallen met feedback als: 'het valt wel mee". Als een provider namelijk niet juist handelt bij een terechte klacht dan kunnen ze zelf aansprakelijk gesteld worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is melden bij de betreffende officiële instanties nog altijd het beste. Ze zijn er voor dit soort klachten, en horen dus niet te reageren met 'het zal wel meevallen'. Als jij je gediscrimineerd voelt, of het idee hebt dat anderen gediscrimineerd worden, heb je daar reden toe - en die reden zal onderzocht worden, op z'n minst.