Veel meisjes noemen me dit jaar in ene schattig (ook veel die ik net een paar dagen ken), wat bedoelen ze hiermee?

Ik was in mijn beginjaren een beetje een nerd, maar nadat ik me kapsel had verandert enzo werd ik een beetje normaal.
Na dit jaar ben ik afgevallen en veel meisjes noemen me schattig (ook meisjes die ik net ken) of hoor ik van vriendinnen dat hun vriendinnen dat ook zeggen.

Ik heb dit echter nog nooit meegemaakt en maak me nu druk of ze een babyface bedoelen of niet.
Ik ben groter en ouder dan de meeste van hun (14-17 jaar) en ik ben 17.

Ik durf het echter nog niet te vragen, want dan kom ik over als een arrogante jongen die een beetje probeert op te scheppen.

Denk je dat ze leuke gezicht bedoelen of gewoon puur babyface?

Ik ben btw 1.76m lang en al die meisjes zijn rond 1.60-1.75m en 2 daarvan zijn 1.80-1.85m.

Nogmaals ik zou het graag willen weten.

En voor de meisjes: wat bedoel jij ermee als je zegt dat je een jongen schattig vindt tegen een vriendin of tegen hem.

Toegevoegd na 34 minuten:
Ik heb veel moed ingezameld en het aan 2 meisjes gevraagd, aan de rest kan het niet, want die ken ik amper en heb ook niet hun msn.

1 meisje zei: Ze weet het niet echt, maar in ieder geval geen babyface, maar de manier waarop ofzo, verder kan ze het niet uitleggen.

2e meisje zei: Lief gezichtje en leuke ogen -.-

Die anderen ken ik niet eens van naam, dus dat gaat heel moeilijk worden.
Die anderen was ik gewoon even voorgesteld via vrienden, maar goed.

Wat denken jullie nu erover?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jongen wil je niet schattig genoemd worden, maar als een meisje dit zegt is het toch vaak positief.

Antwoorden (7)

ja man , ik denk dat ze bedoelen dat je er nog jong uitziet maar als ze jou schattig vinden is dat positief he , je moet niet denken ''ik moet de stoere gast zijn'' dan gaan meisjes op je neer kijken ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik iemand schattig vind, vind ik hem leuk om naar te kijken maar dat betekend niet meteen dat ik met die persoon een relatie wil ofzo, dat ligt aan je gevoelens die erbij zitten, je kan ook op verschillende manieren zeggen dat iemand schattig is, bijvoorbeeld in de zin van lief of in de zin van dat ik die persoon leuk vindt.

AM.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk vinden ze je leuk. geniet van de aandacht en maak er, als je wilt, gebruik van. misschien levert het je wel een hele leuke vriendin op. succes!
12 jaar geleden
Schattig is goed bedoeld, hoewel ik geloof dat jongens alles behalve schattig willen zijn... Maar schattige jongen betekend hetzelfde als leuke jongen hoor :-) ( en ik ben een meisje dus ik kan het weten) niet zo onzeker zit heus goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schattig kan veel dingen betekenen.. Als ik het zeg tegen iemand is het altijd positief bedoelt. Soms is het omdat ik iemands haar leuk vind of omdat ik hem leuk vind of omdat z'n kleding leuk is.
Dus vat het maar op als een compliment! (':
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat grappig dat het woord "schattig" jongens en mannen in twijfel brengt! Als ik het zeg tegen mijn eigen man, heeft hij zoiets van "Ik wil NIET schattig zijn!". Terwijl ik gewoon bedoel dat hij leuk/lief/lekker is. Vanuit mijn optiek bedoelen deze meisjes het positief en vinden ze je leuk of erg aardig. Mijn ervaring is dat meisjes/vrouwen gebruiken als compliment en niet persé voor iets dat baby-achtig is. En mocht je gezicht nog wat kinderlijk zijn, dan zou ik me hierover geen zorgen maken: het verandert snel genoeg. Lekker genieten van de positieve aandacht, je bent blijkbaar populair. :o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Schattig' heeft een negatieve bijklank bij jongens. Een baby of meisje met staartjes is schattig. Jongens willen niet schattig genoemd worden. Welke stoere bink of koene redder werd tenslotte ooit 'schattig' genoemd?

Maar.... het zou ook kunnen dat meisjes jou schattig vinden omdat ze zien dat je jezelf durft te zijn, en jouw eigenaardigheidjes kunnen waarderen. Het betekent in ieder geval dat ze je mogen. Je bent waarschijnlijk een man die zich niet schaamt voor zijn kleine foutjes, en vooral dàt vinden veel meisjes/vrouwen schattig. Waarom denk je dat Hugh Grant zo populair is bij vrouwen?

En juist omdat 'schattig' een woord is dat jongens niet graag horen, zullen veel meisjes het een beetje plagerig zeggen. En zoals iedereen weet is plagen een belangrijk flirt-signaal. Dus wie weet :)