Wat moet je doen als een vriend van je wordt mishandeld door zijn ouders?

Ik heb een heel groot probleem, een vriend van mij word mentaal en fysiek mishandelt (hij woont ver van mij vandaan en ik kan niet zo maar naar hem toe) Zijn ouders geven hem geen eten voor 12 uur zelfs als hij honger heeft, het boeit hun niet hoe hij zich voelt. Ze slaan hem ook.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
fremar
3 jaar geleden
hoe oud is je vriend? Kan hij niet zelfstandig zijn of wonen?

Antwoorden (2)

Daartoe bel je de politie van de plaats waarin hij woont. Het waarschuwen van de autoriteiten is de beste methode om het misbruik te laten stoppen. Zo ging het ook bij het jongetje dat 's op een camping nachts eten uit de koelkast van de buren stal. Zijn ouders werden als gevolg daarvan aangehouden en hun kinderen kwamen in een crisisopvang.
Amadea
3 jaar geleden
Ik denk persoonlijk het eerste wat je moet doen is met je vriend praten en hem gerust stellen en hem vertellen dat het zo niet verder kan. Wanneer je dat gedaan hebt raad ik je aan om hulp te zoeken bij de politie, want hoe langer het kind wordt mishandeld hoe meer trauma hij kan oplopen.
Dus probeer zeker met hem te praten en er voor hem te zijn als het kan laat je het een dagje bij je logeren terwijl je de politie belt, want dan hoeft hij niet te zien hoe ze worden opgepakt.