Waarom zijn sommige mensen toch zo verwaand?

Ik heb pas bij een hele luxe zaak gewerkt, ik was de ramen aan het lappen en toen kwam er een mevr aan. Ik zei heel vrolijk en spontaan goedemorgen maar die mevr keek niet eens en zei ook niets terug. Ze liep gewoon steil langs mij heen! Dat heeft mij toen best wel beetje zeer gedaan, ik begrijp dat niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Die mensen hebben hun menselijkheid verloren, op een of andere manier denken ze dat zij meer zijn dan jij. Ik adviseer je om je er niets van aan te trekken al krijg ik bijna tranen in me ogen bij het lezen van je vraag, ik was helemaal los gegaan tegen dat achterlijke mens, niet dat je daar iets mee opschiet.

Tip: Wees zelf altijd open en vriendelijk tegen mensen, een betere wereld begint bij jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Dat zijn mensen die hun trots voorbij zijn gegaan!
Niks van aantrekken en de volgende keer gewoon blijven groeten.
Dat hebben ze hard nodig deze mensen;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja,
er zijn mensen die 'komaf' en 'stand' erg belangrijk vinden. En als je dus gewoon maar de ramen staat te lappen ben je niet van goede komaf, en volgens hun redenering gewoon onderdeel van de omgeving, maar niet iets waar zij iets mee zouden moeten. Erg jammer, inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is mij nu ook opgevallen, ik denk dat zij denken dat ze ver boven de andere mensen staan, ik noem het altijd omhoog gevallen mensen.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet niet, dat sommige een slecht gehoor kunnen hebben. Dus het hoeft niet met verwaandheid te maken te hebben. Of je ben heel ver weg in gedachten en "hoort"even niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga met "stippel" hieronder mee. Verlegenheid en verwaandheid wordt vaak met elkaar verwisselt.
Sommige mensen die verwaand lijken, zijn eigenlijk gewoon verlegen of afwezig of hardhorig of zo verrast door jouw vriendelijke groet dat ze niet weten wat ze moeten zeggen. Ga gewoon uit van het goede in de mens en blijf lekker groeten, wie weet heb jij deze mevrouw wel een klein beetje blijdschap geschonken op die dag, ook al reageerde ze niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind dit een heel positieve reactie; waarom immers uitgaan van het negatieve als iemand niet (direct) teruggroet....Je mag ook niet uitgaan van een verplichting, toch?
Cryofiel
13 jaar geleden
Klopt, stippel. Overkomt mij ook wel eens. Dan ben ik zo "overdonderd" door zo'n onverwachte attentie, dat ik instinctief wegkijk en doorloop. Ik probeer eraan te werken en dat te verbeteren. Een beetje lukt het me al, maar nog niet altijd. Als je iemand vriendelijk gedag zegt, waarop die persoon je totaal negeert en stoïcijns doorloopt, maar zich na een paar stappen bedenkt, omkijkt, en alsnog zegt: "Oh, eh, ja, goedemorgen!" - dan heb je kans dat ik dat was...   ;-) En verder: ook al is iemand *echt* verwaand - want die zijn er ook - laat je daardoor niet beïnvloeden. Je verspreidt op die manier het slechte van die verwaande nesten. En je "straft" er de volgende mee die binnenkomt, en die waarschijnlijk juist helemaal NIET verwaand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat je het ook zo laat zien: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 goed antwoord.
Nog een reden....de dame in kwestie gelooft simpelweg niet dat de groet voor haar bedoeld is. Gewoon omdat ze zelf nooit een vreemde zou begroeten.
En denkt dan dat je het tegen iemand binnen hebt bv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ziet het ook aan iemands gezicht..
er zijn echt mensen die anderen te min vinden om aan te spreken.

wij hebben het zelf meegemaakt toen we een zakenlijke afspraak hadden bij een luxe hotel.
wij moesten eerst 4 uur in de auto dus hadden normale kleding aan toen we aankwamen. de mensen achter de bali deden heel afwijzend en namen kwalijk de moeite om ons aan te vspreken.
wij hebben onze nette kleding in de hotelkamer aangestrokken en gingen toen naar de hal en ineens was het overdreven mevrouw en meneer. en kunnen we iets voor u betekenen.
Dezelfde mensen die ons eerst niet eens konden aankijken gingen nu slijmen en overdreven aardig doen.
ik vond dat toen ook best raar.
13 jaar geleden
hardhorendheid en in gedachten zijn daargelaten,
het zegt iets over jou en over die mevrouw
ik kom liever langs jou dan langs die mevrouw
ook ik heb daar rare ervaringen mee
ik zit bij een vereniging en iemand ervan kan ik groeten zovaak ik haar tegenkom ,kent me goed ziet me goed ,maar kop niet open,al fiets ik ze om.
de anderen groeten altijd,dan denk ik maar och die ene...
En gegroet worden door mensen die ik niet ken vind ik altijd fijn en krijg er een beter humeur door,groet natuurlijk ook altijd terug
13 jaar geleden
Ik was eens bij een vriendin aan het klussen in haar dierenartspraktijk. We liepen rond in een overall vol verfspatten en hadden een petje op. Echt zoals werklieden het betaamt..
De bel ging en daar stond een duur geklede kakmadam met een onooglijk hondje in haar armen. Ze keek ons zeer minachtend aan en vroeg of dokter X aanwezig was.
" Dat ben ik" zei mijn vriendin, wiens aandacht meteen bij het bloedend hondje was.
Ik heb nooit eerder zo snel iemand van houding zien veranderen als deze ' mevrouw' . Het was bijna aandoenlijk, hoe nederig ze zich bij toverslag opstelde.
Een mooi voorbeeld van hoe ' hoger' iemand zichzelf plaatst, hoe dieper men (door de mand..) kan vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je door een dergelijke kleinigheid niet uit het veld slaan: Jij bent er geen cent minder waard om en die
mevrouw kan wel lopen denken aan iets heeeel anders, een ernstige zieke ofzo.

Je weet het maar niet, als je mensen niet kent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de gedachtenwereld van deze"dame" is een meisje dat ramen staat te lappen wel het minste van het minste.
Laat je er niet door van slag brengen,ze is het niet waard!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen is gelijk, behalve mensen die denken dat ze beter zijn als een ander. Die zijn namelijk minder...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Friesland zegt 99% iets terug als je degene groet, maar om die 1% ga je je toch niet druk maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze mevrouw maakt waarschijnlijk het geld op van haar hardwerkende rijke man. Zijzelf is waarschijnlijk gewoon een huisvrouw met teveel geld en die hebben wel vaker de neiging naast hun schoenen te gaan lopen. Mensen die hard voor hun geld hebben gewerkt zijn vaak wel vriendelijk en open tegen "mindere" mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zijn verwaand omdat zij zich eigenlijk minderwaardig voelen. Zij hebben die verwaandheid nodig. Vaak zijn het mensen die niet rijk waren, maar rijk getrouwd zijn of op de een of andere manier daarin gerold zijn. Zij komen in de "gegoede" kringen terecht en gaan zich daarnaar gedragen.

Ik ken rijke mensen die dat gewoon zijn, zo geboren. Zij hebben zich niets aan te meten, zij zijn het gewoon. Die doen niet raar hoor, integendeel, ze zijn vaak eenvoudig. Rijden nog gewoon op een hele oude fiets of zien er simpel uit in het dagelijks leven.

Wat is het toch belangrijk om niet op iemands uiterlijk af te gaan en je mening klaar te hebben, maar om altijd te zoeken naar wat erachter zit. Respect hebben voor ieder mens. Ieder mens heeft een ziel en in wezen zijn we allemaal precies hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die mensen zijn te trots op hunzelf. maar er zijn ook mensen die niet durven reageren, mensen die bang zijn voor andere mensen, mensen met een negatief zelfbeeld!!!
hou daar ook wel een beetje rekening mee......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwaande mensen zijn zielige mensen. Met zich een air te geven willen ze de ander laten zien dat ze iets voorstellen in de wereld. Het tegendeel is waar. Mensen die belangrijk zijn in de wereld zijn helemaal niet verwaand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ze je niet gehoord heeft ,dat kan , maar dat ze je niet gezien heeft lijkt me uitgesloten ! Dan heeft ze zeker wel op gemerkt dat je haar vriendelijk groete ! Zal het waarschijnlijk toch wel een verwaand nest zijn geweest zo te lezen . Ja die heb je ook , van die mensen waarbij jij die je werk aan het doen was te min was . Mensen die als ze een keer zoeden moeten lachen , de lak van het gezicht springt ! Niet meer aan storen , zijn vaak hele zielige mensen met weinig vrienden en een saai leven !

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry , zoeden moet natuurlijk zouden zijn ! foutje bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze actie is er niet voor niets:
http://www.pasopaardig.nl/

En over verwaande mensen,
Tja...
Het is moeilijk bescheiden te blijven
Wanneer je....

http://www.youtube.com/watch?v=47T0WZTF_yo