Een thema-feestje voor een puber, is dat aanvaard?

Mijn bijna-dertienjarige dochter wil een thema-feestje geven voor haar verjaardag. Het thema is 'dames in de dop'. De grieten moeten dan melige tuttige opdrachtjes doen en kunnen een prachtige plastic miss-kroon winnen. Daarna een meidenfilmpje en popcorn. Ik vind het zelf een leuk idee en wil graag de rol van strenge gouvernante spelen, maar ik ben een nerd van 40 die wel in is voor een geintje en heb geen idee of dertienjarige meiden dit gemiddeld gezien nog leuk vinden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat dat nog best kan hoor, mits je er inderdaad ook een beetje semi-volwassen dingetjes instopt. Make-up en haardingen is ATIJD goed (gewoon zo veel mogelijk van die pruttel in huis halen), maskertjes vinden ze ook geweldig, en ook iets kokkerellen gaat er altijd in. (Zelf de popcorn laten maken voor de film later ofzo).

De beste maatstaf is natuurlijk je dochter ; wat zij leuk vind, zullen haar vriendinnen ook leuk vinden.

Als je er inderdaad een rollenspel / themafeest van wilt maken, maak er dan iets van van ' finishing school' . Dus ook netjes (op hoge hakken) leren lopen met een boek op je hoofd (of, leuker, een bak water), netjes met mes en vork leren eten (iets onmogelijks natuurlijk, chips of een reep chocola).
laat je inspireren door sites / filmpjes over finishing schools (die weer een beetje in de mode komen ook trouwens.). Er horen namelijk ook onverwacht leuke dingen bij zoals bloemschikken.Offe....wie krijgt de meeste voorwerpen in een handtas ?

Al met al moet je er best een middag en een avond mee kunnen vullen denk ik. Wel een HELE strenge juf spelen natuurlijk he ?? En als je er een slaapfeestje van maakt, is de pret helemaal compleet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het kan wel, maar ik zou het een beetje een volwassenere tint geven.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar laat je dochter het zelf bepalen, zij weet wat het best is voor zo'n feeste

Toegevoegd na 8 minuten:
feeste = feestje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je het maar aan de meiden over moet laten, het feest.

Zelf zo nu en dan even om een hoekje gaan kijken of alles goed en naar wens is.

Het is heerlijk voor die meisjes of jongens op die leeftijd wanneer zij zelf verantwoordelijk lijken te zijn voor hun feestje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon doen, je ziet wel waar het schip strand. Kijk eerst even nanny mcPhee dan weet je hoe je het moet doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overleg het eens met je dochter, die zal daar het beste over kunnen oordelen. Zelf ben ik altijd in voor een geintje maar de kans dat mijn gevoel voor humor anders is als dat van je dochter is groot.

Wanneer je het met haar overlegt, weet je precies wat ze er van vindt. Je wilt per slot van rekening dat het en leuk feestje wordt en niet dat je dochter chagrijnig rondloopt omdat haar moeder de clown uithangt (ik noem maar een zijstraat). Je zegt dat ze 13 is, beginnen met puberen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schuif het nerdsdom gedurende dat feestje maar zolang aan de kant en speel de strenge,doch rechtvaardige scheidsrechter.Maakt vast een goede indruk! Daarna heb je nog zoveel tijd om jezelf te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij lachen voor die meiden,
de invulling van de opdrachtjes zou ik toch eerst met je dochter bespreken.
misschien kun je eens kijken naar een uitzending gemist en daar wat opdrachtjes vanaf pikken? die meiden zijn dan wel ietsouder maar er zitten vast leuke ideeen bij die je kunt gebruiken.
ik zou in elk geval overleggen met je dochter over de invulling en de beloning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan hoe jouw relatie met je dochter is. Er zijn pubers die zich mateloos ergeren en schamen voor hun ouders. In dat geval kun je ze beter hun gang laten gaan en af en toe een kijkje nemen en er voor ze zijn.

Kan je dochter wel wat hebben van je, dan zou ik het zeker doen! De andere meiden zullen dat ook lachen vinden, want de moeder van een ander is altijd leuker dan van jezelf toch? ;)

Zelf zou ik er ook voor te porren zijn, maar ik vind het nou eenmaal heel leuk om met pubers om te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ziet er wel tof uit. Maar misschien kan je het eens vragen aan je dochter zelf.