Mijn dochter wilt graag vrijwilliger worden in een ziekenhuis of dergelijke.. Maar ze is 15 jaar oud, kan dat?

Ze wilt graag iets in de zorg doen zoals het rode kruis of een ziekenhuis, of een bejaardetehuis. Is dat al mogelijk op die leeftijd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij wel.
Toen ik in het ziekenhuis lag liepen er jongens en meisjes mee met vrijwilligers die aan oude mensen en mensen die zich amper konden bewegen vroegen of ze konden helpen met fruit schillen en dat soort dingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat men zelfs heel erg blij met haar zal zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt een lieve dochter waar je trots op mag zijn!

Het beste antwoord

het is heel erg leuk als hele jonge mensen van 14/15 jaar oud interesse krijgen om te helpen.

en er is altijd van alles te doen, in een verzorgingstehuis (bejaardentehuis).
zo kan er geholpen worden met activiteiten binnen en buiten, met klusjes, maar ook met dagjes uit.
zelf ben ik al jaren vrijwilliger, en ik zie steeds jongere mensen binnen komen om te helpen: prima, ze zijn hard nodig en worden heel erg gewaardeerd!

laat je dochter eerst opbellen en een afspraak maken met de vrijwilligerscoórdinator, waarna ze op bezoek kan gaan en vertellen wat ze leuk vind om te doen en te horen krijgt hoe ze gewaardeerd zal worden.

succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, toen ik in het ziekenhuis lag, bracht een jongen van 14 de post op zaterdag rond, leuke dankbare taak, dus aan dat soort klusjes moet je dan denken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat ze zowiezo kan het bejaardenhuis kan gaan helpen. Ik weet niet of het in het ziekenhuis kan, dat kan u daar ook vragen. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat dat geen probleem is. Denk overigens niet dat ze medicatie mag toediennen etc., maar ze kan misschien zorg dragen voor de schoonmaak. (wat er nog al wat is in een ziekenhuis) Vrijwilligers zijn bijna overal welkom ;)