Welk woord wordt en de Nederlandse taal het minst gebruikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te zien het woordje "in".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oeps foutje

Antwoorden (14)

Dat kan je niet zeggen, want als je dat doet, dan wordt het door alle media overgenomen en daarom is het dan niet meer het minst gebruikt.
Maar goed, mijn keuze zou zijn: zeepklopper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Matteklopper, nochtans, uwerzijds werden vroeger regelmatig gebruikt maar nu bijna niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de vrouwen zal dit denk ik het woord "JA "zijn.
En voor de mannen het woord "misschien " of "straks ".
Maar nu even serieus, ik denk het woord liniaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gifpissergevaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rapalje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
glazendoek & bordendoek misschien. Vroeger had je daar 4 verschillende doeken voor bordendoek glazendoek handdoek en theedoek tegenwoordig noemt men het gewoon alleen maar droogdoek of theedoek en droog je er alle afwas mee af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liniaal het minstgebruikt? Mijn leerkrachten gebruiken het allemaal 20 keer per dag...

Ik denk plutocratiemanie...

Toegevoegd na 19 minuten:
Ofschoon had ook nog gekund...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onversaagd, abusievelijk, edoch, onverwijld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nestel :P hahaha
veel mensen weten dat woord niet ;)
dus dan kan je het ook niet gebruiken.
maar sla maar eens de dikke vandalen open, genoeg woorden die een gewoon mens niet zal gebruiken
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er gaan dagen voorbij dat ik niemand het volgende woord hoor gebruiken:
hippopotomonstrosesquippedaliofobie
(fobie voor lange woorden).

Ook het woord plichten schijnt zeldzaam te zijn. Het woord rechten blijkt echter iedereen wel te kennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een heel kort woordje, maar wordt steeds minder gebruikt: U
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Woorden die je niet zegt maar wel denkt. Ik ga dit woord niet noemen want te schunnig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meest gebruikte Nederlanse woorden zijn:
de, van, een, en, het, in, is, te, niet, op, dat, die, voor, hij, ik, zijn, was, aan, ook. (Zie bron)

De minst gebruikte woorden zijn niet te achterhalen
Ik denk dat dat woorden zijn die heel moeilijk zijn en die mensen gewoon niet kennen.