Kan je door middel van uiterlijke verschillen zien dat twee mensen niet goed bij elkaar passen in een relatie?

Uiterlijke verschillen bedoel ik: kledingstijl, haardracht, muzieksmaak, piercings, tatoeages .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Mijn eerste reactie is nee.

Maar..... even buiten kleding, haar, muziek etc om. Ik heb een boek in mijn boekenkast staan van Ohashi. Het heet " reading the body" heel interressant!

Ohashi beschrijft daarin hoe uiterlijke lichaamskenmerken heel veel over het innerlijk kan onthullen. Varierend van wat en hoe men eet tot wat zijn/ haar levensfilosofie is.

Echt een heel gaaf boek dat je in no time anders naar mensen laat kijken. Ik kan me zo voorstelen dat als je hier echt heel bedreven in bent je zo je vraagtekens bij sommige " combi's" kan zetten.

Maar gelukkig is liefde lekker grillig, onvoorspelbaar en niet voor 1 gat te vangen. Dus zullen we altijd kunnen blijven genieten van hele bijzondere, aparte, grappige en onverwacht liefdevolle relaties.

Zet 'm op je verlanglijstje.. staat garant voor heel veel interressant leesplezier;
http://www.amazon.com/Reading-Body-Ohashis-Oriental-Diagnosis/product-reviews/0140193626
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Je zou zeggen ja, maar in mijn geval was het nee. Mijn vriendin en ik hadden een compleet andere stijl, muzieksmaak, meningen. Inmiddels zijn we na 7 jaar een heel stuk naar elkaar toegegroeid, maar toen waren we op het eerste oog zeker geen match.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee uiterlijkheden zegt helemaal niets vind ik persoonlijk.
Gelijkwaardigheid in een relatie vind ik het aller belangrijkste als dat niet werkt passen ze niet bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, nooit voor 100%.

Natuurlijk passen mensen door de jaren heen hun 'uiterlijk' een beetje aan elkaar aan. Je ziet het vaak aan de kledingstijl. Maar twee uitersten kunnen ook prima een relatie hebben.

Maar ik moet nog een stel tegenkomen waarvan hij helemaal onder de tatoo's en piercings zit en zij in een mantelpakje van chanel loopt, of andersom, maar dan geen mantelpakje voor hem ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk zelf dat het absoluut niet te zien is. Smaken verschillen, uiterlijk is dus heel iets anders dan innelijk.
En misschien zit daar wel de perfecte match. En passen deze twee mensen perfect bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dingen die jij opnoemt, zie ik puur als de 'verpakking'. En als twee mensen iets 'echts' gevonden hebben in elkaar, zie je ook vaak, dat twee erg verschillende 'verpakkingen' zich aan elkaar gaan aanpassen, en dat de scherpste konstrasten weggelaten gaan worden.

Dingen als : één van de twee zich geen houding weet te geven, geen normaal gesprek kan voeren, totaal geen tafelmanieren heeft, of een totaal ander pakket van waarden en normen heeft, dan denk ik wel eens, dat dit een 'stel' is omdat één van de twee zich afzet tegen iets wat tijdens de opvoeding 'de strot ingeduwd is', en ik zie dit eigenlijk het meeste bij heel jonge stellen.
(Ik moet dan altijd denken aan dat liedje : Ben ik te min, van Armand)

Maar boven alles vind ik, dat in elk mens iets unieks zit, en als een stel 'thuisgekomen' is bij elkaar, dan is jouw bril van kijken of het in jouw ogen bij elkaar 'past' waarschijnlijk verkeerd afgesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk gaat het om de binnenkant en niet de buitenkant, maar als mensen echt extreem verschillen in hoe ze naar buiten treden zijn ze sociaal heel verschillend (niet meer of minder waard, maar gewoon anders) en dan kost het toch wel veel meer moeite om je "thuis" te gaan voelen bij een ander.
Dus het zal wel kunnen, maar kost van beide kanten meer moeite.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moest ook aan Grease denken!
Klopt, mensen die bijelkaar passen hebben ongeveer dezelfde smaak, anders krijg je overal ruzie over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de relatie dien je gelijkwaardig te zijn en de verschillen te koesteren. Als kleine verschillen als muziek als aanleiding kunne zijn, dan heb je echt een probleem voor de toekomst.

Toen wij samen gingen wonen, hielden wij van ongeveer dezelfde muziek: popmuziek. Een groot aantal jaren later houdt mijn partner van klassieke muziek en ik van arabische, chinese en japanse muziek. Uit wederzijds respect luisteren wij beiden naar elkaars muziek. Ik hou van een heleboel dingen waarvan mijn partner houdt, eigenlijk helemaal niet en omgekeerd. Wij zijn nu 43 jaar bij elkaar en hebben nog enige jaren te gaan. Dat lukt je niet als je de verschillen verwerpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
formeel neen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles is te zien.
niet iedereen kan het echter.

Iemands uiterlijk communiceert zijn innerlijk.

Iemands kleding benadrukt wat diegene wil vertellen over zichzelf.

Door te zien, zonder te kijken, zal worden gezien wat iemand wil en ook wat iemand niet wil.

Dus er is te zien of de een de ander wil (accepteert)!

Maar mensen passen alleen bij elkaar wanneer iemand daar een oordeel over geeft!
En dat is weer kijken (en beoordelen!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
elfs twee uitersten die op het eerste gezicht en geluid niet bij elkaar lijken te passen kan toch uiteindelijk een goede match worden.
Respect voor elkaar zorgt er voor dat je naar elkaar toegroeid. De rest doet je karakter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, maar niet in fysieke verschillen, maar in gedrag en gebaren...

Maar als jij het uit wilt maken omdat je partner een tattoo wil en daarmee niet meer bij jou past, dan heb je gelijk...