Hoe fout is het om een fout te maken?

Van wie accepteren we wel fouten en van wie niet?

Wat zal de reactie zijn van de persoon als ie wordt gestraft voor zijn fout (denk aan weestanden, rechtzaken e.d.) of zou de persoon al van zijn fout geleerd kunnen hebben? Hoe erg de fout ook is. Immers een ezel stoot niet drie keer tegen eenzelfde steen (oké, oké, wel twee keer!!). Lik op stuk beleid is n.m.i. geen optie of zien jullie dit anders? Over het algemeen zit er een egoïstisch tintje aan de fout die er gemaakt wordt. Is deze in ons voordeel dan houden we onze mond dicht en als dit ons nadeel is vliegen we een ander 'bijna' in zijn haren. Denk maar aan de kassa juffrouw en de chirurg...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ha, die Ditbenik; Ik denk dat de beoordeling van fouten staat en valt met de ernst en hoe vaak ze voorkomen. Van een kassajuffrouw in de supermarkt accepteren we dat ze zo af en toe een artikel verkeerd scant of dat er geen stickertje opzit. Van de chirurg in het ziekenhuis accepteren we eigenlijk geen enkele fout.

Ik accepteer van iedereen fouten, maar dat wil niet zeggen dat iedereen fouten kan maken zondefr dat dit consequenties heeft. Als ik iemand aan het werk zou hebben die een opdracht krijgt die hij gemakkelijk zou moeten kunnen uitvoeren en deze maakt grove fouten dan accepteer ik het wel maar leidt dit er toch toe dat ie mag gaan. [uiteraard ook weer afhankelijk van de situatie] Als ik tegen me neefje [jaar of 4] zeg dat ie zn jas moet pakken en hij komt terug met die van zn broertje dan accepteer ik dat ie de verkeerde heeft meegenomen maar stuur hem wel terug om hem om te laten ruilen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100