het geld van inzamelakties voor het Rode kruis of zoals vroeger Domus Dei, gaat dat integraal nar die genoemde verenigingen ? of wordt er een dee(tje)

achterover gedrukt door "vadertje Staat" ?

Toegevoegd na 14 uur:
en welk percentage wordt dan effectief gebruikt voor het vooropgestelde zogenaamde "goede doel", dat mijns inziens na afhouding van de "zichzelf toegekende "weddes" niet zo heel veel meer kan voorstellen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Aan het eind van een inzamelactie zie je alleen de eindcijfers op het scherm, dus als leek ga je er vanuit dat je bijdraagt aan het 'GOEDE DOEL', blijkt dus een x % naar allerlei interne instanties te gaan.

Misschien interessant om op deze site te neuzen www.goededoelenwereld.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bestuursleden lopen blijkbaar ook met een deel weg.

Toegevoegd na 39 seconden:
Van de twintig grootste goede doelen neemt Rode kruis directeur Cees Breederveld het zwaarste loonzakje mee naar huis. Stichting Updaid, uitgever van een onafhankelijke nieuwslog over de ontwikkelingsindustrie, informeerde naar de beloning van de directieleden van charitatieve organisaties.