Mogen moslim meisjes vriendjes?

M'n vriendin zegt dat ze geen vriendje mag of zijn haar ouders gewoon streng?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

nee dat zegen haar ouders denk ik wantmij zus is ook moslim en zij heeft een vriendje maar ze mogen wel geen kussen en zoo geven en ja en niet te dicht bij elkaar zijn dus ja heeft het ook niet zooo veel zin om een vriendje te hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben jij dan ook geen moslim?
Buiten het familieverband vindt er bij veel islamitische meisjes een scheiding plaats tussen de omgang met jongens en meisjes. De contacten die ze met jongens hebben zijn vaak oppervlakkig, de vriendschap met meisjes is veel intiemer.
De reden hiervoor is dat de islamitische meisjes van hun ouders vaak niet zoveel contact mogen hebben met jongens, om te vermijden dat daarover geroddeld zou worden en dat zij en haar familie een slechte reputatie zouden krijgen. Ook is het in hun geloof de maagdelijkheid heel belangrijk.
Dit is niet in alle gevallen zo, het licht dus inderdaad aan haar ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er af van het soort moslim dat ze is. in de ene goep zijn ze veel strenger dan in andere groepen. Netzoals bv bij christendom, waar je het verschil hebt van 'Je ziet het niet' tot compleet 'zwarte kousen kerk' nivo.

Het ligt natuurlijk ook aander ouders, maar zeker ook aan de stroming van de islam die ze aanhangen.