Komt het statistisch gezien vaker voor dat er in moeilijke tijden van bv crisis meer zelfdoding is?

4 jaar geleden
2.3K
Griffin
4 jaar geleden
Je doelt op die Duitse minister Thomas Schäfer die bij de trein terminals van ICE was gevonden?

Antwoorden (1)

Ja. In crisistijd neemt het aantal zelfmoorden toe, vooral onder mensen die hun baan verliezen. Dat concluderen Engelse wetenschappers al in 2009 naar aanleiding van een grootschalig onderzoek in 26 Europese landen.
Het aantal doden door hartfalen of verkeersongelukken daalt echter in tijden van recessie.
SimonV