Is met een vuvuzela door het volkslied toeteren onrespectvol?

Of is dat een verschil van cultuur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat iedereen daar zijn eigen mening over heeft. De een bedoelt het asociaal en de ander beseft het misschien zelf niet dat je beter eventjes stil kan zijn...

Antwoorden (5)

Mij lijkt het niet erg onrespectvol, omdat het toch één groot feest is daar in Zuid-Afrika.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het ook zien als een poging om mee te doen, om mee te toeteren, dus juist als een ondersteuning.

Het is wel jammer dat de melodieen van de volksliederen voor de toehoorders niet hoorbaar zijn.
Want het is interessant om al die liederen te horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het zelfs respectloos om met zo'n idiote toeter door de wedstrijd heen te blaten. Wat een rotherrie, zelfs op tv. De trommels waren bij eerdere toernooien leuker om af en toe te horen, zeker met onze dikke oranje supporter in beeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus wat wij in onze cultuur doen, met die idioten in beeld dat is leuk?
En onze rotherrie is leuker dan andere rotherrie?
Ik vind het inderdaad getuigen van weinig respect voor het volkslied. Het is een plechtig moment, waarschijnlijk bedacht om respect te tonen naar de deelnemende landen. Als je een beetje vaderlandsliefde hebt, doet een volkslied wat met je. Het lijkt me daarom niet gepast om daar doorheen te toeteren. Als het jou niks doet, kan het een ander wel wat doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Respectvol of onrespectloos gedrag wordt bepaalt door de waarnemer. Het is dus maar de vraag hoeveel waarde jij hecht aan het volkslied en of jij verlangt dat andere mensen respectvol gedrag vertonen als het over de speakers schalt. Persoonlijk vind ik het principe van een volkslied wel geinig maar verder volledig waardeloos, dus als iemand er doorheen toetert of een naakte paaldanssessie er op doet, mij boeit 't niet. Wat ik respectloos (of onrespectvol) vind is bijvoorbeeld met zo'n toeter de begravenis verstoren van iemand.

Maar feest is feest en dan moet je ook niet zeuren over een toeter meer of minder. ;-)