Is een engelse mail te vertrouwen bij auto verkopen?

Hallo, ik heb mijn auto te koop staan en kreeg de volgende mail:
Hello,

Thanks for your response.....Im buying your posted Car for my Son as a
Birthday Gift and i would like to pay either through PayPal or Bank
Transfer....I have a Shipping Agent that would be coming for the
inspection and signing of necessary document after the payment has
been sent... So get back to me with either your PayPal or Bank info
along with your firm price so i can commence with the payment...

Is een mail als deze te vertrouwen? Is dit een oplichtingsmanier, ik kan er verder niet veel over vinden op internet. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.8K
Utrecht
4 jaar geleden
Heb je een heel bijzondere en unieke auto te koop? Een waar een koper alle extra moeite en kosten voor wil maken om deze te vervoeren/exporteren?
Eentje waar iemand vanuit het buitenland direct voor wil betalen zonder eerst te kijken of een proefrit te maken? En die erg graag je bank/betalingsgegevens wil hebben? Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Overduidelijk een scam dus.
paulus811
4 jaar geleden
Ik heb een redelijk normale bmw 3 serie te koop en kreeg een soortgelijke mail vanuit Burkina Fasso. Ze willen meteen de vraagprijs betalen en het lijkt alsof je geen risico loopt. Maar ga je ermee in zee, dan komen er ineens bankkosten die je moet overmaken voordat het geld kan worden overgemaakt. Niet intrappen, het is echt heel vreemd als er geen vragen over de auto worden gesteld.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@LaurensSmit
Tegenwoordig durf je niemand meer te vertrouwen als het over de grens is, want als het mis gaat ben je je geld kwijt. Je zou de mailer kunnen voorstellen, dat hij zijn Shipping Agent na controle van je auto deze laat meenemen na contante betaling. Misschien verkoop je zo de auto, misschien hoor je niets meer (en dat laatste zegt dan genoeg).
Pieterke
4 jaar geleden
Lijkt erg onbetrouwbaar. Beter niet doen dus.

Antwoorden (1)

Op zich is een mail in elke taal te vertrouwen of niet, afhankelijk van wat er in staat. Maar bij deze mail is het erg onwaarschijnlijk dat het te goeder trouw is, omdat niemand zomaar zegt dat hij de auto koopt zonder er eerst zelf naar te gaan kijken.
Als ik de mail zou krijgen zou ik het niet vertrouwen en er niet meer op reageren.