Wat doe je als je merkt dat je perspectief op de toekomst minder wordt?

Soms zit het mee en soms tegen, door tegenstand neemt het perspectief af. Sommigen zeggen rustig doorgaan met ademhalen en kijken naar mensen die het veel slechter hebben wil helpen, maar is dat zo? Daarmee verbetert je perspectief toch niet? Hoe kun je er wat positiever mee omgaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Accepteren dat het zo is?

Het ligt er een beetje aan hoe oud je bent.
Op een gegeven moment neemt het perspectief
op de toekomst nu eenmaal af, omdat er steeds minder toekomst over blijft.

Het ligt er aan wat je met perspectief bedoelt.
Materiele welstand?

Ben je nog tamelijk jong en wil je nog heel veel geld verdienen, dan zul je heel hard moeten werken en misschien een tweede baan nemen en je lekker veel zorgen maken of je wel bereikt wat je wilde.

Velen van ons bereiken minder dan waar we van droomden toen we nog jong en mooi waren...
Maar het perspectief op geluk is daardoor niet minder geworden.
Genieten, tevreden met wat er is, dat is pas een
mooi perspectief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan nagaan waarom de perspectieven slechter worden. In loondienst: Krijg je veel nieuwe jongere en beter opgeleide collega's en merk je dat zij dezelfde taken makkelijker afronden? Wellicht is het tijd dat je zelf doorgroeit in een meer managerspositie. BEspreek dit soort zaken met je leidingevende. Of misschien is het handig om extra cursussen te volgen

Bij een eigen bedrijf: Zijn er andere bedrijven die andere producten op de markt gebracht hebben? Ga je eigen portfolio na, en kijk waar je innovatief kan zijn. Hoe kan je vernieuwen.

.. Veel meer kan ik er niet van maken. Ik weet niet eens of je het uberhaupt over financiele zaken of gezondheid danwel gezinsleven hebt :(

Hoofdadvies in ieder geval: Probeer uit te vinde waarom je perspectief minder lijkt te worden. En kijk op welke punten je invloed hebt op dit om te draaien. En dan pro-actuief er op duiken (Wacht niet tot de oplossing bij jou komt, maar creeer zelf de oplossing)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag je af wat de oorzaak is, dat jij je zo voelt.
Vraag je niet af hoe je het kunt veranderen.
Je kunt het niet veranderen, veranderd het wel, dan zal het weer ter komen! Omdat de kern er nog zit. Dus eerst tot de oorzaak komen. Dan kun je beter begrijpen, en zien hoe je het aan moet pakken! het kan verassend eenvoudig zijn, als je de oorzaak weet! Het kan dan ook heel zwaar zijn, dan doe je er wijs aan, naar je huisarts te gaan! En hem of haar dezelfde vraag te stellen!