Als beroemdheden op jonge leeftijd sterven blijft hun roem dan langer voortbestaan dan wanneer een beroemdheid wegens ouderdom overlijdt?

Ik kijk bijv. naar de jong overleden beroemdheden zoals; Vincent van Gogh, Michael Jackson, James Dean en op oude leeftijd overleden beroemdheden zoals; Dennis Hopper, Bobby Charles (see you later alligator), Anton Heyboer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

En ik weet wel zeker van wel. Als je de stomme pech hebt om op het hoogtepunt van je roem te overlijden, dan heb je het geluk een levende legende te worden. De voorbeelden zijn inderdaad talloos.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee dat denk ik niet, als iemand oud is en overleden dan heeft hij waarschijnlijk ook een langere periode gehad waarin hij beroemd was, dus misschien ook meer fans gekregen. Als je jong overlijdt dan wordt er denk ik wel in het begin meer aandacht aan geschonken, omdat "men"wil dat deze persoon nog blijft voortleven omdat hij of zij zo jong is overleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk het eerlijk gezegd niet, het ligt maar aan de persoon zelf wat hij heeft gedaan wil zijn roem nog langer voortblijven betaan, het is dus zeer verschillend en persoonlijk denk ik. Natuurlijk is het bij jonge mensen wel even een echte schok en dan heeft op het begin iedereen erover, maar hun roem blijft echt niet langer voorbestaan i guess
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de mate van populairiteit er ook mee te maken heeft. Ongeacht leeftijd eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommigen zoals Mozart, versterkt de tragiek rond hun jonge dood , de grootheid ; het uitzonderlijk talent van de persoon. Maar er zijn ook voldoende voorbeelden van onvergetelijke grootheden , die niet zo piepjong gestorven zijn.
En het feit dat ze nog dagelijks (soms wereldwijd) bewonderd worden is te danken aan wat ze nagelaten hebben. Denk eens aan Bach. Op elk uur van de dag is men van oost tot west met zijn muziek bezig. De bron is onuitputtelijk en zal nooit aan betekenis verliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteindelijk hangt het af van wat ze hebben bereikt en of het nuttig blijft voor de mensheid of voor een bepalde culture.