Vanaf hoe laat op zondagochtend mogen kinderen buiten roepen en lawaai maken?

Ik heb zelf pubers die door de week studeren en elke vakantie vakantiewerk doen. In het weekend gaan ze uit en op zondag is de enige dag dat ze kunnen uitslapen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.4K
TurfGraver
5 jaar geleden
Oordopjes.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://forum.viva.nl/kinderen/kinderen-op-zondagochtend-in-de-tuin/list_messages/164905/1
TurfGraver
5 jaar geleden
Regels omtrent lawaai van buren zouden opgenomen kunnen zijn in de AGP van uw gemeente.
Overleg (met de veroorzakers) zal echter vaak meer effect hebben.
marjolein55
5 jaar geleden
Als je mensen wil geloven wat ze zeggen,maar het zondags pas na 10:00 uur,maar dat is natuurlijk onzin kunnen kun je niet tegen houden .
LeonardN
5 jaar geleden
Ik neem aan dat dat een reactie is.
marjolein55
5 jaar geleden
Als je gelooft wat mensen zeggen van wegen dat het zondag is ,klopt dat voor geen meter.Kinderen kun je nu eenmaal niet tegen houden als ze lekker buiten willen spelen
Computoon
5 jaar geleden
Het lawaai en geroep dat uitgaand publiek tot diep in de nacht veroorzaakt, valt geheel in het niet bij dat van wat kinderen op de vroege zondagochtend...
jodyenboyke
5 jaar geleden
Ik vraag mij af wat jouw pubers deden toen ze nog kind waren.....Die van mij was namelijk iedere ochtend om half zeven wakker en om half negen mocht ie echt wel naar buiten en lawaai maken....Ik lig minimaal 3x per jaar in mijn bed te stuiteren tot 6.00 terwijl ik er zelf uit moet op de zondagochtend van pubers en jongeren die naar een house-party zijn. Leven en laten leven....en inderdaad oordopjes, koptelefoon...

Antwoorden (1)

In artikel 3, lid 1 van de Zondagswet staat "Het is verboden op Zondag zonder strikte noodzaak gerucht te verwekken, dat op een afstand van meer dan 200 meter van het punt van verwekking hoorbaar is."

Ik heb echter de stellige indruk dat onze wetgever hier geen levenslustige kinderen op het oog heeft gehad.

Nog even terzijde: stel voor de grap eens onderzoek in naar het "geluidsniveau" van uitgaanspubliek, dat tot diep in de nacht zich luidkeels meent moet te laten horen aan iedereen die er niet om gevraagd heeft. Die kinderen vallen er totaal bij in het niet.
Computoon
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat die wet nog bestaat ;-)
Vooral regel over "openbare vermakelijkheden" (4.1) vind ik mooi.