Dat is een uitdrukking die inmiddels (gelukkig en terecht) door de meeste moderne mensen als ouderwets en onzinnig wordt afgedaan.

In vroeger tijden werd de man veelal gezien als het toonbeeld stabilitiet, van sterk hoofd van het gezin, het anker in de branding, diegene die het hoofd koel hield, en ga zo maar door.

Het was dus 'not done' om als man je gevoelens te tonen want dat werd als zwak bestempeld, terwijl de man om bovengenoemde reden als sterk voor de dag moest komen.

Toegevoegd na 1 minuut:
eeeh, stabiliTEIT dus....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat is achterhaalde onzin, mannen mogen best huilen.
Doen ze dat niet dan zijn ze gevoelloos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is iets wat men heeft aangeleerd, maar is natuurlijk onzin. Inmiddels vind ik wel dat we zover geëmancipeerd zijn dat ook mannen mogen huilen, immers mogen mannen tegenwoordig ook ijdel zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zouden ze zogenaamd hun zwakte tonen, mannen moeten stoer en sterk zijn.
Maar ik vind: een sterke vent durft te huilen als hij verdriet heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Mannen mogen gerust huilen. Alleen vind ik het grote onzin dat mensen zeggen dat mannen die niet huilen gevoelloos zijn. Ik huil ook niet, ik kan mij niet eens herinneren dat ik gehuild heb. Maar dat wil niet zeggen dat ik gevoelloos ben, ik toon het alleen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze wet is inmiddels verlopen, mannen mogen tegenwoordig gewoon huilen, maar liever niet de hele tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echte mannen huilen niet... Wordt er wel eens gezegd. Maar is het waar? Huilen mannen niet? Of is het misschien zo dat ze niet mogen huilen? Misschien wordt het ons in onze huidige maatschappij zo geleerd. 'echte mannen' zijn sterk en stoer en uiten hun gevoelens niet door een traantje weg te pikken. Dat is typisch vrouwelijk, niet waar? Een paar jaar geleden leek de introductie van de 'metrosexual' daar even verandering in te brengen (ook hij mocht met een zakdoekje en rode ogen naar een ontroerende film kijken), maar ook dat lijkt inmiddels alweer achterhaald.

Een kleine rondvraag leerde ons dat onder de vrouwen en meisjes van vandaag de meningen over huilende mannen verschillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben geen enkele reden!