Als je een paar jaar niet geweest ben bij de tandarts gaat dat je extra kosten de 1e afspraak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

je moet alles zelf betalen de 1e keer,daarna krijg je iets terug van ziekenfonds
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dan moet je saneringskosten betalen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dat was vroeger zo in de tijd van het ziekenfonds.

Nu is het als volg:
Vroeger moest je 2x per jaar controle, daarna 1x per jaar en nu boeit het helemaal niemand meer, tenzij je er wel voor verzekert bent, maar dan is het niet de tandarts die de rekening stuurt, maar de verzekeraar. De tandarts blijft gewoon altijd dezelfde prijzen vragen. Hetgeen jezelf moet betalen kan varieren. Maar goed, wie laat zich nu nog verzekeren voor de tandarts... Je wordt dan standaard genaaid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal is het zo dat je gebit eerst in goede conditie wordt gebracht tegen eigen kosten. Maar als je gebit nu goed zonder gaatjes is heb je geen extra kosten te betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt eraan hoe je verzekerd bent
als de tandarts in de vervolgafspraak veel moet doen dan betaal je meer hoeft hij ondanks dat je lang niet geweest bent niet veel te doen betaal je minder maar dat heeft er niks mee te maken of je lang niet bent geweest het is puur de hoe je verzekerd bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doorgaans wil je verzekering niets vergoeden, totdat de tandarts verklaart dat je "gesaneerd" bent.

Vergelijk het met een auto, waar je jaren lang niet voor onderhoud mee bij de garage bent geweest. Je moet dan wellicht extra veel betalen voor achterstallig onderhoud. Als je gelukt hebt, valt dat mee... als je pech hebt niet.

Je verzekering wil die achterstand natuurlijk niet betalen. Ik hoop voor je dat je geluk hebt.... Voortaan toch gewoon ieder jaar voor controle gaan, dan betaald de verzekering het wel gewoon voor je. Geen centje pijn dan ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, want dan moeten er foto's worden gemaakt. Maar dat hoeft jou nog niets te kosten, dat betaalt de zorgverzekering wel. Alleen zou het bedrag aan behandelingen dat daarna nodig is, wel boven je maximum kunnen uitkomen dat je verzekering vergoedt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fotos maken, wat een onzin!
AWM
13 jaar geleden
Ja, reuze onzin. Alleen is het wel het eerste wat die tandarts gaat doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van mij dus niet na tweeeneen half jaar.
AWM
13 jaar geleden
Onverantwoord. Andere tandarts zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor ik zal wel een goed gebit hebben, hij kent mijn verleden van a tot z en ik kom normaal elk half jaar bij hem en 9 van de 10 keer heb ik alleen wat tandsteen.
Bovendien is hij mijn vroegere buurman.
AWM
13 jaar geleden
Aha. Je buurman. Dan is het goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Nee, door veel verhuizen en nieuwbouw van een huis was het er bij ons niet van gekomen om tweeenhalf jaar naar de tandarts te gaan en toen we gingen kregen we gewoon de behandeling zoals anders, geen foto's maken en dat soort gedoe. (gelukkig had ik allen maar een beetje tandsteen en mijn man 1 klein vullinkje).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Slechte tandarts....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima tandarts, niks mis mee.