Welke maatregelen heeft de overheid getroffen in het bestrijden van hangjongeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bestrijding, dan moet ik aan een spuitbus denken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja, anti-hangjongerenspray :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In helmond wilders..

Het beste antwoord

Onder andere het invoeren van de Mosquito waardoor het geluid de jongeren verjaagd en alleen door een bepaalde leeftijdsgroep te horen is.

Er zijn nog meer onderwerpen en hieronder zie je een heel pdf bestand wat gemeente doen tegen overlast van hangjongeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit van die Mosquito gehoord, maar erg slim is het wel :) Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan.

Andere antwoorden (3)

jeugdhuizen, dat zijn huizen/gebouwen waar jongeren van 12 tot 18 jaar kunnen zitten hangen liggen, er worden ook activiteiten georganiseerd denk aan speurtochten, goede doelen eventen, maar ook binnen kunnen ze zitten muziek op zetten poolen noem maar op! en er wordt uiteraard toezicht gehouden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De overheid heeft ervoor gezorgd dat er straatcoaches, toezichthouders, buurtvaders en wijkagenten ingezet worden om het probleem van hangjongeren aan te pakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danku :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de Mosquito: een apparaatje dat een hoge piep geeft dat alleen jongeren kunnen horen (naar mate je ouder wordt hoor je deze frequentie niet meer) en als zeer irritant ervaren. Hierdoor worden ze van de hangplek geweerd.
Niet speciaal de overheid, maar in dit geval waren het de lokale ondernemers. Ik heb ooit eens gehoord van een overdekt winkelcentrum (ik weet niet meer precies waar) dat klassieke muziek afspeelde via de intercom in de strijd tegen hangjongeren.