Volgens de Dikke van Dale:

bekend = gekend wordend

beroemd = zeer vermaard, roemrijk bekend

Volgens mij is het verschil, als je bekend bent dan kennen mensen je, als je beroemd bent dan heb je ergens roem mee behaald en kennen mensen je daardoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bekend zijn is niet positief of hoeft niet positief bedoeld te zijn, daarentegen is beroemd zijn is wel altijd positief bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekend is iemand die je kent. Een bekende dus. En beroemd is iemand die veel meer mensen kent. Een bekende beroemd dus...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekend zijn is : beroemd of berucht zijn. kan dus positief of negatief zijn.