Zal over een x aantal jaren iedereen gecremeerd worden om plaats te besparen?

Geinspireerd door de vraag van Liesbeth.

Toegevoegd na 45 seconden:
(wel als je overleden bent natuurlijk):-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk het van niet, en ik hoop het van niet.
Zelf ben ik er absoluut geen voorstander van om gecremeerd te worden, behalve bij calamiteiten.
Ik zal je uitleggen waarom.
Je lichaam wordt opgebouwd in 9 maanden in de moederschoot.
Deze tijd is belangrijk ook voor je ziel om te wennen aan het aards bestaan.
Als je komt te overlijden werkt dat precies andersom.
Je lichaam vergaat in een langzaam proces, wat voor je ziel belangrijk is ( zeker de eerste dagen) om je lichaam los te laten en achter zich te laten.
Het klinkt misschien wat zweverig, maar hier ben ik van overtuigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

In de dichtstbevolkte landen wordt al standaard gecremeerd.
En bij ons worden de kerkhoven geruimd na een aantal jaren, dus dan blijf je capaciteit houden. Het is goed dat mensen daar nog een keuze in kunnen maken.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang nog?
Dat lijkt me niet, aangezien veel mensen daar zeer grote bezwaren tegen hebben!

Toegevoegd na 51 seconden:
Wel zullen de graven steeds sneller geruimd worden, en steeds duurder worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop dat we dat nog altijd zelf mogen beslissen.. Ik wil namelijk absoluut niet gecremeerd worden. Het idee alleen al..
Zou ook niet gebeuren ook. Sommige mogen het namelijk niet wegens geloofd overtuiging.

(lol is irri geen puntjes op de 'i' van geïnspireerd. Ik lees zo 'gein-spireerd' ik denk wat is dat nu weer :-P)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Moest jij niet naar bed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan de ..niet vinden op mijn toetsenbord.Misschien een ''kennisvermeerderende''vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik ga nu idd echt!! Op de Apple is dat alt + U en daarna de gewenste letter
Windows Shift + " en daarna de gewenste letter. Slaap lekker!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
U2
Ha, die Taurus;

Er zullen waarschijnlijk creatieve oplossingen voor komen, maar het begraven zal in ons land om culturele en religeuze redenen voorlopig nog wel blijven bestaan. En met de vergrijzing en de toenemende belangstelling voor cremeren denk ik dat het met dat ruimtebeslag op den duur ook nog wel los zal lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop het wel, ontzettende ruimteverspilling.
Of laten ze zich in iedergeval met de voeten (of hoofd) omlaag begraven! Spaart ook ruimte uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal op een gegeven moment wel moeten. Er is gewoon geen ruimte meer voor doden met een verhaal. Als over 10 of 20 (30?) jaar alle babyboomers dood zijn (me too) dan zijn veel begraafplaatsen vol. Graven van moslims mogen trouwens nooit geruimd worden. Dat probleem is nog niet opgelost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig vergaan lijken en kunnen we onze dode lichamen tegenwoordig in muurtjes laten metselen.
Of invriezen, natuurlijk, misschien om later te laten begraven als men dan nog geen geneesmiddel tegen de dood heeft uitgevonden.
Maar dan moet je uiteraard wel erg veel geld neer kunnen tellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor... Dat is niet zo, de druk zal wel toenemen, doordat de prijs van een graf torenhoog gaat worden...

Was is eigenlijk het verschil, is het goed om daar even bij stil te staan...

Een mens is een auto EN chauffeur... De auto is het lichaam en de chauffeur de bezieling... Maar die bezieling heeft bewustzijn... Dus dat bewustzijn zoekt een andere auto als de oude total loss is... En hij is zich bewust van het feit dat die oude total loss is, want rijden in een kapotte auto, dat kan niet...
Chauffeurs die gehecht zijn aan materie worden voornamelijk in het westen geboren en chauffeurs die niet gehecht zijn aan materie kopen hun auto eerder in het oosten... Dit is ook simpel te volgen... Maar die scheidslijn wordt minder en minder scherp... Het westen wordt spiritueler en het oosten rijker... Vroeger was hier geen keuze tot crematie en in het oosten werd iedereen gecremeerd...

Maar ben jij zo´n chauffeur die zich hecht aan materie, dan moet je als de auto total loss is gemaakt, niet voor de ogen van die chauffeur opstoken, dat is wreed, te pijnlijk, want die chauffeur hechtte aan materie... Maalt die chauffeur niet om materie dan is het juist heel goed om het te verbranden, want dan kan hij verder en beter en makkelijker weer omzien naar een nieuwe auto, hij heeft er geen pijn van, nee eerder hulp, want waarom iets in stand houden op een kerkhof terwijl dat niet nodig is...

Dat is heel goed om te weten, hoe dit in elkaar steekt, en kijk voor hezelf of je hecht aan materie of niet, en besluit dienovereenkomstig wat het beste is... De chauffeur zal je dankbaar zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want graven komen en gaan. Als een graf bijv 20 jaar oud is, en moet weer betaald worden, dan worden de nabestaanden aangeschreven als deze niet meer te achterhalen valt komt er een sticker op het graf dat deze bijv. in juni 2010 geruimd zal worden. Dus zal deze vrijkomen. Vele mensen liggen alleen in hun graf waar de partner nog bij inkomt deze zullen dus geen extra plaats innemen.
Het ruimen wordt ieder jaar gecontroleerd.

Moslims mogen niet gecremeerd worden dus zullen deze ook blijven.

Ik denk alleen dat de koopgraven minder zullen worden, die dus nooit geruimd mogen worden.