Als ik naar mezelf kijk : ik vond jongens gewoon altijd leuker dan meisjes. Ik was niet zo'n meisjes-meisje, hield niet zo van giebelen en met poppen spelen en verkleden en dat eeuwige gekwebbel wat meisjes doen ; ik speelde eigenlijk vanaf mijn vierde al liever met jongens. Gewoon lekker dingen doen, hutten bouwen, oud papier ophalen, fietsen, op de dijk spelen, daar had ik veel meer aansluiting mee.

Tot natuurlijk de hormoontjes begonnen op te spelen en we hele andere spelletjes ontdekten die je in die oude bunkers kon doen ; maar daarbij bleven jongens ook mijn favoriete 'maatjes'. En nog steeds merk ik dat ik makkelijker en leuker met mannen (en , grappig genoeg, lesbische vrouwen) omga dan met een club vrouwen bij elkaar ; daar ben ik in de regel heel snel klaar mee. Ik heb wel vriendinnen hoor, zat, maar die zijn ook wel een beetje van dat zelfde type. Wat praktischer, wat harder, wat directer, wat minder subtiel misschien ook wel.

Je hebt mannen vrouwen, dat verschil is duidelijk. Maar tussen die twee uitersten zit ook een heel groot grijs gebied, met daarin 'mannelijke' (qua hersens) vrouwen en 'vrouwelijke' mannen (zonder overigens de sexuele orientatie aan te tasten). Ik denk dat je dat als kind al heel jong weet, merkt en aanvoelt. En je meer aangetrokken voelt tot de mensen die ongeveer net zo denken als jij. En ja, ik schijn nogal hoog te scoren op de 'mannelijkheidsschaal'. Dat zal er zeker mee te maken hebben.

Maar niet tot in het oneindige hoor ; ik heb nooit de behoefte gehad een weekend te gaan vissen , of een brommer uit elkaar te halen.
(p.s. ik scoor 20 (!) op de PEASE-schaal)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessante benadering. Ben nu ook de test aan doen van pease. Thanks :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal hem straks thuis ook eens uitproberen! Ik verwacht als nerd ook wel hoog te scoren.+ voor je uitleg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correctie, lager te scoren. 120, en dat zou dus duidelijk mannelijk zijn (kijkt vertwijfeld naar ferme boezem). Maar Marleen... 20! Volgens mij ben jij uniek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem nog eens over gedaan omdat ik wellicht me vergist dacht te hebben, maar nu scoorde ik slechts 10 :schaam: . Die 20 klopte dus wel. Nu is het natuurlijk wel een beetje vertekende wat wat stereotype test; hij vraagt bijvoorbeeld een paar keer naar wat je doet met 'gemengde geluiden' (vrouwen schijnen te kunnen bellen tijdens het teevee kijken enzo) en waar je liefst in een zaal zit ; de 'mannelijke' uitslag in die vragen wordt voornamelijk veroorzaakt door mijn doofheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (4)

Omdat veel meiden niet met andere meiden om kunnen gaan ivm het geroddel onderling,bij jongens heb je dat niet zo erg als bij meiden.
Zelf ga ik ook veel meer met jongens om omdat ik niet met andere meiden overweg kan omdat ze alleen maar zeuren en roddelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat jongens een andere leefstijl en andere behoeftes hebben die de één meer aantrekt dan een ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een heleboel meiden houden van meer 'jongens-achtige' dingen en gaan daarom liever vriendachappelijk met jongens om, dan met meiden. Ze hebben meer behoefte aan een kameraad dan aan dat gedoe met een BFF en elkaar in de gaten houden, roddelen en naar de jongens kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zij kunnen het dan gewoon beter vinden met hun, en hebben dezelfde interesses