Eenvoudig leven ,hoe doe je dat?

eenvoudig leven klinkt zo mooi maar hoe doe je dat in deze tijd, moeten we dan terug toen we alleen een droog beschuitje bij de thee kregen en iedereen arm was

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (12)

Alle luxe overboord ggoien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja wat is luxe
Nee, niet terug in de tijd. Eenvoudig leven past zich aan, aan de tijd waarin we leven. Niet overdadig leven is al eenvoudig genoeg. Helaas is zelfs dat niet voor iedereen weggelegd.
14 jaar geleden
eenvoudig leven heeft denk ik niet zozeer te maken met wat je wel of niet consumeert maar meer met het feit dat je al blij kan worden van een vogel die zingt of een vers kopje thee. (net zoals rene froger daar blij van wordt)DAT is eenvoudig leven, eenvoudig blij worden van de zon die schijnt. de geur van vers brood etc.
en eenvoudig heeft een soort negatieve klank, dus ik zou eerder zeggen ''gelukkig zijn met minder''
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gezegd, Naatje. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hee skusme........lang niet gesproken ;-)
ik leef eenvoudig, en vind dat echt niet moeilijk.
het is een kwestie van genieten van kleine dingen, het hoeft niet allemaal groots en meeslepend te zijn.
van een paar daagjes uit kan je ook genieten, je hoeft echt niet perse naar verweggistan.
van een paar vrienden kan je net zo genieten als van een hele kudde kennissen, waarschijnlijk nog meer zelfs.
en ga zo maar door.
14 jaar geleden
Ja, inderdaad we leven in een tijd van welvaart. Maar, zonder vrekkig te zijn, of jezelf tekort te doen, kan het helpen om jezelf af en toe de vraag te stellen: Zou ik ook zonder kunnen? Of om te kijken of er ook goedkopere mogelijkheden zijn voor hetzelfde.
In principe als je je kunt voeden, kleden en een dak boven je hoofd, dan is er aan de eerste levensbehoeften voldaan. Voor het overige is het aan jou wat je heel belangrijk vindt en wat je niet kan missen.
Bv. boeken, ga je dan naar de bibliotheek en koop je af en toe een boek? Kan je zonder auto, en als je die perse nodig hebt, mag dat dan ook een eenvoudige zijn.
Trek je je veel aan van status?

Zo maar wat gedachten in antwoord op je vraag. Ik leef zelf eenvoudig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een eenvoudig leven doet mij denken aan het lied "ik houd van de eenvoud" van Stef Bos..... een prachtig liedje zoek deze eens op op youtube als ie daar aanwezig is....

Een eenvoudig leven daar versta ik onder dat je uit komt met je geld. Als je je totale inkomen kunt berekenen over een week, wat je kunt uitgeven inzichtelijk maken. En ook nog iets kunt overhouden en dat je van het restje kunt sparen en daar uiteindelijk nog iets leuks mee kan doen wat jij wil. Een eenvoudig leven kan je dan creeëren door je tevreden te voelen zonder geld zorgen. Succes

Toegevoegd na 3 minuten:
"de eenvoud" heet het nummer luister naar de tekst. zo mooi!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor stef bos!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies ;-)
Eenvoudig is niet hetzelfde als arm. Eenvoudig wil zeggen precies dat kopen wat je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eet gewoon, ontspan een beetje. Maak plezier.
En de rets komt vanzelf wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Itsallinthemind.
( Lekker hoor beschuitje bij de thee!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Armoe is geen eenvoud.

Eenvoud is geen poespas, teken eens een boom met zo min mogelijk lijnen, of wat is minimaal nodig om in een tekening een huis te herkennen.

Het ontdekken van eenvoud in andere zaken laat je vanzelf meer eenvoud brengen in je leven, simpel omdat je erop gericht bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen hoge eisen stellen. Niet bluffen en je groter voordoen dat je bent. Niet perse de auto van de buren ook willen hebben, of de caravan. Niet meegaan met elke hype die zich maar aandient.
Leef je eigen leven, zoals het past bij jou, zonder het af te laten hangen of je te laten bepalen door wie dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenvoudig leven is normaal doen... Opstaan als je slaap over is en naar bed gaan als je slaap krijgt... Eten als er trek is en thee of koffie als er dorst is... Spontaan doen, dat is de sleutel tot eenvoudig leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opstaan als je slaap over is !!!!!! daar zal mijn baas niet blij me zijn