In welke eigenschap zijn wij Nederlanders het meest verandert in de laatste 20 jaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke liedjes bedenken voor het songfestival :P

Het beste antwoord

Kerkgangerij. We zijn minder gaan geloven en gaan minder vaak naar de kerk wat zo z'n sociale functie had. Mensen bepalen zelf meer wat ze wel en niet moeten denken en voelen zich minder gedwongen tot helpen van de medemens.
Indivualistme, egoistme en eenzaamheid zijn zo de woorden die daar als gevolg bij kunnen horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De vriendelijkheid en tolerantie is er een beetje afgesleten de laatste jaren. Het individualisme is daardoor toegenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Nederlander is de afgelopen 20 jaar veel mondiger
geworden, zij willen alles weten, en laten zich niet meer
door een leuk verhaal op een dwaalspoor brengen.
B.V bij een dokter of specialist.
En dit is een heel goede ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles hierboven, maar ook zijn ze een stukje grover gebekt geworden en zijn we minder geneigd op te treden tegen uitschot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een groote positive verandering: Nederlanders hebben meer verstand van eten. Wnat vroeger was het "wat de boer niet kent dat vreet hij niet" en nu eet ook de boer soms sushi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Ik denk dat Nederlands nog steeds wel vriendelijk en gastvrij zijn. Maar wel een beetje zakelijker zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verzorgingsstaat zoals wij die kennen, en door onze voorvaderen zwaar is bevochten, wordt langzamerhand totaal uitgekleed en ontleed.