Wat is een Evenement???

Evenementen Verkeersregelaars kunnen alleen worden ingezet als verkeersregelaar bij evenementen. Maar wat is een evenement?
bijvoorbeeld
- opendag van een bedrijf waarbij alleen parkeren wordt begeleid.
- begrafenis begeleiding.

Graag bericht en eventueel voorbeelden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

In dit verband is een evenement een georganiseerde, grootschalige gebeurtenis waarbij wegen worden afgesloten en/of gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
Denk hierbij aan optochten, grote concerten of demonstraties.
Een open dag van een bedrijf of begrafenisbegeleiding zal hier doorgaans niet onder vallen (te klein).
SimonV
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
+Ik zat ook te denken aan evenementen waarvoor een evenementenvergunning aangevraagd moet worden bij de gemeente. Het heeft iig te maken met bezoekersaantallen, meer dan wat er nu gebeurd, en vooral wat men verwacht aan type verkeer.
SimonV
6 jaar geleden
Inderdaad.
"Organisaties die een evenement willen organiseren waarvoor verkeersregelaars worden vereist door de vergunningverlener (vaak een gemeente), moeten een verkeersplan aanbieden." https://nl.wikipedia.org/wiki/Evenementenverkeersregelaar