hoe kun je in godsnaam iets ontkennen wat al manifest is?
als je iets -wat dan ook- ontkent terwijl het al zo is, hou je jezelf voor de gek.
hoe denk je iets wat je voelt te kunnen elimineren?
je voelt het toch al?
hoe kun je het dan on-voelen?

als je pijn -of wat dan ook- ontkent, terwijl het er al is, dan gebeurt er iets heel raars: je dénkt dat er iets verandert, maar er verandert niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan luister je even wat minder naar je lichaam en dat is niet altijd verstandig.

Maar als je daarentegen pijn hebt die weinig functie dient behalve jou het leven zuur maken, en je kunt de pijn ontkennen, is dat heel prettig. Mijn pa zou zeggen 'daar word je hard van'. (loopt al jaren met versleten tussenwervelschijven).
Je loopt wel het risico dat je ontzettend moe wordt van het onderdrukken van de pijn en je moet uitkijken dat je geen chagrijn wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben je niet zo slim bezig. Pijn is namelijk een waarschuwingssignaal dat er ergens in je lichaam iets mis is.
Dus houd of rust, of ga naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan is het er nog!

zolang het er is, is het 'binnen' en blijft het dringen.
Resultaat: verergering. meer pijn!

het is er om te nemen, wanneer je pijn geheeln en al opslokt, welkom heet, dan blijkt het eigenlijk helemaal niet pijnlijk te zijn!

het was (is) het ontkennen, ombuigen en onderdrukken dat de werkelijke pijn veroorzaakt!

bijna niemand weet dat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan probeer je sterk te zijn, en ga je de pijn accepteren waardoor je er minder last van krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet over welke pijn jij het hebt. Pijn kent vele verschijningsvormen. Ja pijn kan je ontkennen, ja pijn kan je zo ver weg drukken dat het lijkt dat je het niet meer voelt. Maar...als je pijn heel erg lang weg blijft drukken, dan komt er een dag, dat je dat niet meer kunt. Dan is er een (kleine) aanleiding -een trigger- en dan komt het in alle hevigheid terug.