wat betekent de "J" die mensen steeds gebruiken om een mail (of vraag hier) af te sluiten?

Ik ontvang de laatste dagen steeds mailtjes van verschillende mensen die afsluiten met een hoofdletter J.

Wat betekent dat?

En ik zie het nu zelfs hier op Goeievraag.
Zie: https://www.startpagina.nl/v/wonen/vraag/636084/godkopere-vuilniszak-simple-human

Mail van mijn baas:
Laten we in 2018 doorgaan waar we gebleven zijn J
Met vriendelijke groet,

Mail van planning:
we zitten weer aan het fruit en groente om te balansen J
Met vriendelijke groet,

6 jaar geleden
18.1K
Ritsuka
6 jaar geleden
Is het niet gewoon een typfout?
ronron1212
6 jaar geleden
Nog nooit gezien of van gehoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik denk dat het idd een typfout is; als je typt via de mobiel raak je al heel gauw een naastgelegen letter aan.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Nee het is geen typfout. Kijk naar het antwoord hieronder. Ik heb net de betreffende mails geopend op mijn desktop. De "J" in de mailtjes zijn nu inderdaad smileys.

Het beste antwoord

https://www.creaza.nl/2013/03/05/het-mysterie-van-de-onbegrijpelijk-j-in-e-mails-op-je-mac/

Het mysterie van de onbegrijpelijk “J” in e-mails op je Mac

Heb je je ooit afgevraagd waarom er in je e-mails aan het eind van een zin opeens een hoofdletter “J” staat?

Voor mij was het in ieder geval al een tijd een puntje van irritatie. Omdat ik het niet begreep. Was het een internetafkorting die ik niet kende? Iets nieuws na LOL, ROFLOL of zelfs ROFLSHMSFOAIDMT*?

Vandaag kwam ik hem weer tegen. Aan het einde van een zin. De onbegrijpelijk J. Dus ik zocht het uit. Voor mijn eigen gemoedsrust. En een beetje voor jullie.

Is die J een smiley?
Wat blijkt: het is géén afkorting, geen toevallige typfout, maar ‘gewoon’ een smiley… Typ je in Outlook een smiley als ‘dubbele punt’ en een ‘haakje sluiten’, dan zet Outlook deze om in een symbooltje uit de lettertypeset Wingdings. En voilá, daar is je leuke smiley . Deze Wingdings-smiley staat in de ASCII-set alleen exact op de plek van de… precies: de J. Van het oorspronkelijk getypte :) is dan ook niets meer over. Microsoft laat simpelweg de ingetypte smiley verdwijnen en vervangt deze voor een karakter uit de lettertypeset Wingdings (wat een gepatenteerd Microsoft lettertype is en daardoor niet standaard in je Mac zit.).

Dus: ontvang je de e-mail NIET in een Windows-omgeving, dan blijf je deze J’s tegenkomen. En dat blijft irritant. Maar je weet nu wél waar het vandaan komt.
6 jaar geleden
HeerVoldemort
6 jaar geleden
JJJJJJJJ
:) :) :) :) :) :) Serieus! Ik had geen idee. Ik dacht ook dat het weer iets "nieuws" was na ROFL en KK... (die KK zag ik van de week pas voor het eerst) Beste antwoord dit denk ik.
liveisgreat
6 jaar geleden
heb ik ook vaak, maar het irriteert me niet echt :-).