Geld het hoofddoekjes verbod dan ook hier voor?

Ik heb een (wat oudere) buurvrouw die als ze naar buiten gaat een doekje over haar haar draagt (stijl jaren 50) Dit doet ze zodat haar haar in model blijft. Zou G. W. Hier ook tegen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Regenkapjes vallen er niet onder, daarmee is het een wet die een hoofddoek uit geloofovertuiging verbiedt ook onuitvoerbaar als je gelooft in regenkapjes.
Wel zou je een hoofddoekjes verbod kunnen uitvoeren binnen overheidsinstellingen, daar regent het namelijk niet, als het goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Daar zal hij niet tegen zijn, maar helaas kan hij in zijn stellingname geen onderscheid maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, zolang je buurvrouw dan maar kopvoddentax betaalt, he?

Koekwouzen aller landen, verenigt u en zet een blonde pruik op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koekwouzen???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bosch voor mafketels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo hebben orthodoxe Joden, ik heb dit al eerder verteld in antwoord op een dergelijke vraag, inderdaad het probleem van de haren die niet mogen worden getoond, opgelost. (Lange zin, maar ik ga hem niet veranderen). Een pruik van andermans haar over je eigen haar.
In feite doe je net zoiets als je je haar blondeert. dan wil je ook je eigen haar niet tonen aan de buitenwereld.
Daar moet maar eens belasting over worden geheven. Overigens ben ik helemaal niet voor die krampachtige hoofddoekjesdragerij. Het slaat nergens op en niemand wordt er een beter mens door.
Moslims zijn ook maar gewoon mensen en dat blijven ze, ook al dragen ze tien hoofddoekjes. Maar om die arme mensen daarom zo lastig te vallen zoals GW doet. Ze weten immers niet beter. Hij moet ze vertellen waarom het fijn is om met je haren te doen wat jezelf wilt, net als hij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk dat vind ik nou een positieve benadering! Let it grow...
Hij heeft wat tegen de islamitische hoofddoek omdat dit een teken zou zijn van onderdrukking.

Een hoofddoek die u beschrijft zal geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, en ook regenkapjes vallen er niet onder....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als ze er ook oogkleppen bij draagt.Net zo als G.W.