Hoe werkt het met een besloten begrafenis, is er dan een uitnodiging nodig om er bij te mogen zijn?

En bij een openbare begrafenis van een bekend persoon, hoe wordt de intimici gescheiden van de massa?

Toegevoegd na 1 uur:
En hoe wordt er op toe gezien dat men zich eraan houdt?

12 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Een besloten begrafenis is alleen voor mensen die een uitnodiging hebben ontvangen in de vorm van b.v.een rouwkaart. Het hieronder vermeldde heb ik van internet gehaald

Michael Jackson 4 september j.l. begraven
Geschreven door Administrator
vrijdag, 04 september 2009 20:28
Ruim twee maanden na de dood van Michael Jackson was het dan eindelijk zo ver, Michael Jackson werd vrijdagavond 4 september j.l. begraven in Forest Lawn Memorial Park in Los Angeles, het werd een besloten rouwdienst. Nabestaanden van Michael Jackson stelden het niet op prijs als paparazzi, fans en andere belangstellenden naar de begrafenis kwamen. Alleen mensen met uitnodiging waren welkom.

Laatst aangepast op vrijdag, 04 september 2009 20:34
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een besloten begrafenis vindt plaats in de familiekring met eventueel enkele naaste vrienden die dan speciaal worden uitgenodigd.
Meestal is er voorafgaande aan deze begrafenis, of de dag ervoor, een mogelijkheid voor anderen om afscheid tenemen van de overledene, d.m.v. een condoleance of een rouwdienst.

Bij bekende personen gaat dat (vaak) ook zo.

Toegevoegd na 4 minuten:
Anderen kunnen wel een rouwkaart ontvangen. Er staat dan bijv. op:
Er is gelegenheid om afscheid te nemen op die en die dag om....
Of: de rouwdiens vindt plaats op.... om..
En daarna het zinnetje: De begrafenis zal in besloten kring plaatsvinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
Wat is het verschil met 'gewone' begrafenissen dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan iedereen die dat wil na de dienst meegaan naar het kerkhof om de overledene "ten grave te dragen".