Is een mens erger dan een beest?

Een mens is oppermachtig met speer, pistool, noem maar op. Maar face to face leggen we het af tegen bijv. een leeuw of een haai. Zijn wij als superieuren eigenlijk niet de echte beesten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Nee, we zijn dieren en kunnen af en toe ons beestachtig gedragen. Wat is overigens superieur in jouw beleving? Feit is dat wij de enige levensvorm zijn die in staat is om zichzelf (en anderen) te vernietigen!

Om het andere deel van je vraag te beantwoorden: Tuurlijk leggen wij het af tegenover al die andere predators! Er zijn zelfs mensen die doodgaan door de simpele beet van een simpele mug. Superieur zijn we niet, we denken en menen het te zijn, omdat we vinden dat we onszelf verder hebben geëvolueerd dan andere diersoorten. Niet wetende dat het ten koste is gegaan van.....noem het maar op! Helaas voor de superioriteit-aanhangers (driemaal woordwaarde) onder ons, staan we onderaan de voedselladder.

Geen enkel wezen heeft de term "massavernietiging" op de aardkloot weten neer te zetten dan wij, de mens! Om dat nou oppermachtig of superieur te noemen???? Inderdaad.....beesten zijn we!

Dus om je vraag te beantwoorden...nee, wij mensen zijn niet erger dan beesten. Dieren zijn dieren en wij zijn beesten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ja wij zijn veel erger dan beesten!
Meer valt er echt niet over te zeggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Erg" is een moreel begrip.
Een "beest" volgt in principe zijn natuur, zijn instinct, en is daarom nooit "erg".
Mensen ja, die zijn soms "erg".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
de mens heeft bewustzijn en kunnen dus alles overdenken en conclusies trekken .
beesten kunnen dat niet die handelen puur instinctief.
wij zijn de grootste bedreiging voor alles wat leeft .
de mens kan iets vernietigen maar ook iets instant houden.
op het moment zijn wij bezig met oorlogen en geld en macht ,terwijl de beesten proberen te overleven .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Een dier zal pas in uiterste nood uit verdedeging andere dieren doden .
Of doden om zich van eten voorzien .
En de mens is nog veel erger dan een dier : wij doden dieren om niets. wij mishandelen dieren om niets .
En wij mishandelen mensen om niets .
Wij doden mensen om niets .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in deze context vind ik de vraag niet te beantwoorden. een mens is niet een beest omdat hij van andere wapens gebruik kan maken dan de wapens die de natuur hem geeft (nagels, klauwen, tanden, spierkracht), maar vanwege de intentie die hij heeft om aan te vallen en te doden.
dan kan hem tot een beest maken. doden kan een legitiem middel zijn om jezelf (of anderen) van voedsel te voorzien. Hoe vegetariërs en veganisten daar ook over denken. voedsel is noodzakelijk om te overleven en het eten van dierlijke produkten is in de natuur volkomen ingeburgerd en ik zie geen enkele reden om daar als mens van af te wijken.
het wordt anders als doden een ander doel dient. Doden voor plezier is natuurlijk uit den boze. dat maakt m.i. het gedrag van de mens nog niet beestachtig, maar het zit er wel kort bij.
een schemergebied is doden voor doelen die voor veel mensen normaal zijn, maar die geen enkel overlevingsdoel (meer) dienen. ik denk aan produktie van bont. dat hebben we niet meer nodig om te overleven. er zijn genoeg vervangende middelen en wordt in de natuur ook niet toegepast.
wat is dan beestachtig. dan moet er naar mijn gevoel van boosaardigheid achter zitten. nutteloos vind ik niet voldoende om het gedrag tot beestachtig te bestempelen.
doden om te doden, om te genieten van de pijn die men toedient, om te zien creperen, dat is beestachtig.
met een welgemeend exdcuus aan alle dieren, die vaak beesten worden genoemd, want wat en hoe beestachtig ook is, het is een exclusief gedrag van de soort mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut.!

Toegevoegd na 2 uur:
Want een mens kan vermoorden, verkrachten, stelen. Noem maar op. Mens kan veel meer ergere dingen doen dan een beest. Een beest kan alleen beest vermoorden om te overleven. Verder doet die niks... En sommige beesten zijn net een speelgoed. Hangt natuurlijk weer van af hoe je opvoed..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord babyfaced +
Mensen zijn de ergste en gemeenste schepsels die er bestaan, haat zaaiers, afgunst, moorden, verkrachtingen, waarom omdat ze denken de baas te zijn, de aaarde is de hel en de mens is de satan of demonen. Dieren zijn te vertrouwen maar mensen totaal niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard

Wie met mensen omgaat begint van de dieren te houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tafel is bijv. rond en kan niet ronder zijn of worden. Er mens is ook een beest en kan geen erger beest woren.
Vraagje: Is mijn oudste broer een ergere broer dan mijn jongste broer? En ga zo maar door. Zeker is, dat je jongste zus en veel ergere zus is dan je oudste broer. Of toch niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, want mensen (niet allen, maar er zijn erbij) doden voor de lol, een dier alleen uit verdediging of honger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zijn ook dieren. HElaas dieren die hebben geleerd te heersen over andere dieren. Of het slecht is weet ik niet. Het is de natuur van de mens. En die is blijkbaar wreed. (wil niet zeggen dat ik het goed vind)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan. Onze handen kunnen liefkozen, en onze lippen kunnen lieve woordjes fluisteren, en bemoedigen, maar onze handen kunnen ook doodslaan, en onze lippen kunnen ook vervloeken en veroordelen.
Uiteindelijk ben je het zelf die kiezen zal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mens is vele malen erger dan een beest. Een mens gebruikt hulpmiddelen waar tegenover een ander machteloos staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen kunnen erger gedragen dan beesten. Het komt altijd door hun behoefte om meer macht en respect te hebben voor hun oncontroleerbaar ego. Maar mensen zijn beter dan dieren vooral door het eigenschap om hun emoties bij andere te kunnen plaatsen. Mensen kunnen empathie hebben dat is iets wat dieren nooit kunnen, dieren kunnen lief en trouw zijn en se zorgen voor hun jonkies maar ze kunnen geen empathie hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, daarmee zo je het dier te kort doen.
Als je alle mensen van deze planeet af zo schoppen dtn heb je binnen no time een wereld als een paradijs en dan m.n. voor de dieren. Alleen mensen pompen olie naar boven en veruilen met hun rommel de lucht het land en het water.
Alleen mensen roeien hele diersoorten uit en moorder er op los om meer te hebben.
Alleen de mens is hebzuchtig en gaat net zo lang door tot er niets meer over is.
Alleen mensen zijn jaloers, sadistisc en gemeen tegen hun soortgenoten en andere levensvormen.
Alleen de mens is in staat de aarde tien talle keren te vernietigen met radioctiviteit.
Alleen de mens heeft wapens nodig om zich in het dierenrijk staande te houden.
Wij mensen zullen er alles aan doen om onze soorgenoten in leven te houden met alle schadelijke bijkomstigheden van dien.
De mens is m.i. het slechtst wat de aarde heeft kunnen overkomen.
Als ik zie hoe mensen met dieren omgaan dan schaam ik me regelmatig dat ik daar toe behoor, te walchelijk voor woorden.
Verder heeft een deel van die slappe soort ook nog geestelijke problemen en verpesten met hun medicijnen het millieu nog verder, dieren die kennen dat niet.
Alles waar dieren niets meer mee kunnen weet de natuur wel raad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij zijn degenen die grip willen hebben op leven. Zodoende hebben we het intussen zo gereguleerd dat we niet meer onverwachts aangevallen kunnen worden door 'beesten'. Hier in nederland dan, maar daarbuiten volgens mij ook best aardig. We weten wel intussen waar we willen wonen en welke beesten in hokken zouden moeten en welk gebied je beter kan afbakenen of zelf beter helemaal niet moet komen. We zijn als mense beesten omdat we dierproeven op ze doen en omdat er mensen zijn die dieren in een dierentuin in een veel te klein hok doen en omdat er kennelijk mensen zijn die het leuk vinden om naar verwaarloosde, mishandelde beren aan een in de nek gekerfde ketting te kijken hoe ze op een bal kunnen balanceren.
Als een haai mij zou eten vind ik dat erg. Maar het is en blijft een beest.
Als de mens een dier mishandeld vind ik dat erg. Beestachtig!