Hoe ga je om met energievretende collega's?

Ik wordt zo doodmoe over al die verhalen over hun zelf,waarom moet ik hun vreugde of verdriet aanhoren,9 van de 10 uitzendkrachten haalt de vakantie toch niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Een halt toeroepen voor jezelf tot hier en niet verder! Laat merken dat ze niet constant aan je kop moeten zeuren. Of wil je n burn out?? Succes barca kweet wat t is!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

niet in gesprek gaan daarover, af en toe hmm hmm, verder niet op de verhalen inhaken. ook niet door andere laten bepalen waar een geprek over gaat. de volgende keer dat iemand begint over zijn priveperikelen gewoon eroverheen beuken:

wat ik nou toch heb gekocht.... de hele collectie van de beatles op cassete bandjes, machtig intressant vind je niet. he, luister je wel?

of welk onderwerp je ook kan verzinnen waarvan je zeker weet dat ze er niks aan vinden of ietsover kunnen melden.

Toegevoegd na 13 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=TRS_HoppJk8
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt kennelijk van nature een luisterhouding.
Gewoon niet meer luisteren, een niet-adequaat antwoord geven. Je kwetst er niemand mee. Uiteindelijk ben je niet op je werk om heel je hebben en houen te vertellen, maar om te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, wat komt dat me bekend voor. Wordt er ook niet goed van. Maar de laatste tijd hou ik me op afstand van al die figuren en benader ze alleen wanneer het echt nodig is. Ook zorg ik er voor dat ze niks bij mij in de buurt te zoeken hebben. Desnoods door lekker chagrijnig te doen. Dan is voor hun de lol er ook snel af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houd de omgang met hun beperkt tot het noodzakelijke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een mp3 spelertje in je oor en als je baas vraagt waarom, zeg je omdat je niet door jan en alleman van je werk wil worden afgehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezelf compleet afsluiten voor hun gepraat. Ik heb hier ook een collega zitten die graag veel over zijn familie verteld.
Ik ben tegenwoordig vrij goed in het op juiste momenten "Hmmm'n" waardoor hij denkt de volledige aandacht te hebben.

Eén keer had hij foto's. Ik dacht: Goed, ik doe hem het plezier, kijk even naar de foto's van zijn ouders, broers, zussen, klaar... Helaas, hij bleek een heel grote familie te hebben, na foto nummer 30 heb ik de "fake telefoon"-knop op mijn telefoon maar even gebruikt. Toen hij daarna nog verder wilde gaan heb ik hem verteld dat het toch echt teveel foto's zijn.
Maar goed, hij gaat wel langer mee dan de zomervakantie, wat heet, hij zit hier al een jaar of 15
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen een hond heeft een baas, mensen hebben een werkgever...
De meeste mensen praten graag over zichzelf. Als je je pauze zou kunnen veranderen naar een andere tijd kun je dat proberen maar ik vrees dat als dat niet lukt dat je gedoemd bent om naar ze te luisteren....tenminste als je ze niet wilt beledigen.
Als het tijdens je werktijd gebeurd zit je helemaal vast en ook dan ontkom je er niet aan om te luisteren.
Kan je het gesprek misschien met een humoristische opmerking een andere kant op laten gaan?
Het allerbeste zou zijn om gewoon de waarheid te vertellen, maar dan heb je kans dat ze zich gekwetst voelen en dan moet je er nog wel een tijdje mee werken, of dat de sfeer verhoogd..... het blijft moeilijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeten ze niet aan het werk dan? Als er zo veel tijd is om te kletsen dan lopen er vlgs mij te veel uitzendkrachten rond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me een toffe job als je tijd hebt om je leven te vertellen.
Gewoon laten weten dat je niet te vinden bent voor zulke kletspraatjes en als dat niet helpt negeren. Draait u om en werkt veder. En zelfs al kwetst ge iemand, zelfs al nemen ze het u kwalijk, ze halen de vakantie toch niet ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken het..

gewoon de hele tijd door korte antwoorden geven, na het afkappen toe..

ja, nee, uhu.. vind ik ook.. etc.

je kan ook alsmaar op je horloge kijken(niet heel overdreven natuurlijk), dan heeft de ander het gevoel dat je haast hebt, en kan die het kort houden..

Toegevoegd na 13 uur:
gister toen ik dit las "Hoe ga je om met energievretende collega's?" dacht ik hetzelfde als dat ik het nu las...

mijn antwoord:
niet.