Weet iemand hoe het is afgelopen met de man die afgelopen 4 mei schreeuwde bij de Dam ?

Het hele land was in rep & roer, maar nu hoor je er niets meer over

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Was vandaag nog op het Journaal.
Ze houden hem nog 3 maanden langer vast.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binnenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2010/05_mei/18/binnenland/damschreeuwer-zit-nog-wel-even-vast.xml
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel nova was er bijna aan gewijd

hij zit nog vast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist vandaag werd er verslag van gedaan. Ik denk dat 3 maanden nog te kort is om er achter te komen wat de beweegreden waren van deze verstoring van de 2 minuten stilte voor hen die vielen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig was een kennis van mij zijn Psycholoog.

En hij was dus een patiënt zegmaar, dus hij was ook gewoon niet zo'n heldere kerel. Vind het eigenlijk dus ook erg zielig dat ze hem zolang vasthouden terwijl hij gewoon een verwarde man is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Damschreeuwer blijft zeker nog 90 dagen langer vastzitten. De Amsterdamse rechtbank acht de kans aanwezig dat verdachte opnieuw een misdrijf zal plegen waardoor de veiligheid of de gezondheid van personen in gevaar kan worden gebracht.

De advocaat van de man, Mariëlle van Essen, gaat tegen het besluit in hoger beroep, omdat volgens haar de schreeuw niet direct tot de paniek heeft geleid. Het omvallen van de dranghekken en het roepen van 'Bom! bom!' door mensen in het publiek zou daar volgens haar eerder aanleiding voor hebben gegeven. Ze bepleit meer onderzoek.

De man begon tijdens de dodenherdenking op de Dam te schreeuwen tijdens de twee minuten stilte, waarna paniek uitbrak. Uiteindelijk raakten 63 mensen gewond.

De 39-jarige dakloze man verklaarde dat hij handelde uit dronkenschap en frustratie. Hij heeft excuses aangeboden. Justitie verdenkt de man van verstoring van de openbare orde en het veroorzaken van zwaar lichamelijk letsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals deze man lopen er wel tich-duizend rond en komen met hun eigenaardigheden op gezette tijden hiermee naar buiten.
De vraag is misschien wel of deze mensen die aandacht gegeven moet worden, dus steeds maar weer in het "nieuws" te verschijnen.
Persoonlijk ben ik meer benieuwd naar de slachtoffers en de ellende daarna van deze mensen.