Ik beweeg me over vrijwel het hele internet incognito. Is wel zo veilig vind ik. Overigens gedraag ik me op het internet net zo netjes (al zeg ik het zelf) als in het echte leven; de anonimiteit is dus geen vrijbrief voor wangedrag. Ook ben ik zo eerlijk mogelijk in mijn antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, dat wordt spannend dus :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel ginak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antword, mooi verwoord +1

Andere antwoorden (12)

Tot voor kort was ik niet 'incognito'. Nu wel, met een reden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen is ooit als 'nerd' begonnen, nietwaar? :) En al doende leert men.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou maak je ons nieuwsgierig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, vervelende reacties gehad op je foto ofzo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm ja, zoiets..
Wat had je dan verwacht...

Dat iedereen netjes een vrage fomulier in vult met adresgegevens erbij...

Ik weet natuurlijk niet hoelang jij al mee draaid op het internet. Maar ik kan je garanderen dat er in de afgelopen 14, 15 jaar hele vètes en oorlogen zijn uitgevochten. En als je dan elkaars adres etc. er ook nog bij hebt. Tja...

De KPN heeft ooit eens per abuis een geheim telefoonnummer van mij laten afdrukken in het telefoonboek. Enig idee hoe moeilijk je dan te vinden bent in een stad met 35.000 huishoudens als jouw achternaam maar één keer voor komt...

Maar aan de andere kant vind ik het allemaal wel prima zo. Starbless is in bepaalde kringen 'berucht en gevreesd', terwijl vrijwel niemand weet wie er achter Starbless zit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) +1
Wat is je definitie van incognito?

Overal online gebruik ik dezelfde nick. Ik wordt offline verder - behalve op kantoor - ook meestal aangesproken met "sne", hetgeen afgekort is voor "simply not edible". Ik heb hier al een behoorlijke hoop prijsgegeven over m'n denkbeelden, m'n verleden, m'n werkzaamheden, m'n hobbies, en mijn levensvisie.

Mensen uit mijn directe omgeving zullen mij dan ook direct herkennen, zonder twijfel. Mensen die mij IRL niet kennen, zullen mij daarentegen niet herkennen als ik ze op straat tegenkom. Ditzelfde zou echter ook het geval zijn wanneer ik mijn naam hier neerzet, en zou alleen evt. verholpen kunnen worden als ik een foto van mezelf als avatar gebruik. Maar dan rest nog de vraag welke garanties je zou hebben dat het daadwerkelijk een foto van míj is, en niet iemand anders.

Dus ik vind mijzelf niet zo incognito, alleen kennen de meeste mensen op de site mij niet persoonlijk. Maar dat is nauwelijks mijn schuld te noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat je eerlijker antwoord kan geven als je niet herkenbaar ben.

Toegevoegd op 21-06-2009 08:21:00
Trouwens mensen, die mij heel goed kennen, zullen mij er zo uithalen door de avatar + naam, vind ik niet erg, die kennen mij tenslotte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet incognito. Een beetje elementair speurwerk en je vindt alles over mij wat ik wil prijsgeven.

Ik gebruik op Internet tweee schuilnamen. Rotaluclac gebruik ik als ik niet mijn eigen naam wil gebruiken, maar het niet erg vind als mensen ontdekken hoe ik echt heet, waar ik woon, en wat mijn emailadres is. De andere schuilnaam gebruik ik als ik wel echt anoniem wil zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus je ben echt een uilskuiken? :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kirstenwind: Uilskuiken? Lijkt mij meer een jong kalkoentje hoor.
Hoezo 'incognito'.
Op meerdere internetfora en onlin games gebruik ik dezelfde drie letters om mijzelf te identificeren.
Dus wat dat betreft is het duidelijk met wie je te maken hebt.

Daarnaast zijn voor de meeste van jullie mijn irl gegevens irrelevant.
Bovendien zit ik niet op mensen voor mijn deur te wachten die klagen over moderator acties ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem van je eigen naam gebruiken op het internet is dat hij overal, door iedereen en eeuwig door iedereen nagezocht kan worden.
Het je Google als eens op Ginak losgelaten?
En probeer het ook eens met je eigen naam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben incognito, hier op aarde... Dus ik kan me beter daaraan houden...

Ik ben zo incognito dat het 52 jaar geduurd heeft voordat ik wist dat ik Zelf incognito was...

En iemand moet het vuile werk doen, dus ik ben zo open als ik kan, ondanks de gevaren die dat met zich meebrengt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen op deze site, maar op internet in het algemeen en vooral op fora komen mensen het liefst incognito. Voor een deel is dat begrijpelijk , je moet op Internet absoluut zuinig zijn met je privégegevens, want er lopen rare figuren rond, maar soms is het ook wel een klein beetje op het paranoide af, denk ik.

Je eigen foto als Avatar gebruiken bijvoorbeeld zie ik niet echt als een probleem, want me er IRL van herkennen zal voor een complete vreemde nog niet eens meevallen. Ook mijn eigen voornaam is algemeen genoeg, zelfs in combinatie met woonplaats ; je moet wel héél kwaad willen om me op die basis 'op te sporen', en er lopen wel meer gekken rond dan alleen daar, dus voor dergelijke figuren ben je nooit echt veilig. En ik ben niet zo achterdochtig denk ik.

En dan nog ; wie garandeert dat ik dat echt zelf ben en dat dat echt mijn naam is ; alleen ik weet dat 100 % zeker. Voor zover jij weet zou ik ook een zestigjarige man kunnen zijn.

Misschien geeft het mensen het gevoel dat ze vrijer kunnen reageren als ze zig verstoppen achter een nietszeggende term en een stripfiguur ; voor mij geldt dat niet. Ik zou ook hier niets zeggen dat ik niet in een zaal vol mensen zou doen en vice versa. Het zou mooi zijn als dat voor iedereen gold, maar je kunt denk ik zelf denk ik wel constateren dat er inderdaad soms vragen en antwoorden bij zitten die iemand minder anoniem vermoedelijk nooit geschreven had.

Maar daar leg ik ook de grens, hoor. Adres- en bankgegevens, namen en foto's van mijn kinderen, telefoonnummers, daar ben ik een stuk zuiniger op !

Toegevoegd op 21-06-2009 14:23:31
Heb ik echt zich met een G geschreven ?? Aaaaggh...en ik zie het de derde keer pas (:schaam: :schaam: :schaam)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet dat je een 60-jarige man zou kunnen zijn. Iedereen weet dat op het internet 60-jarige mannen zich voordoen als 16-jarige meiden, niet als volwassen vrouwen met gezin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vermomming he ?? :lol:
Ik ben een beetje een klootzak, en zit er niet op te wachten dat er iemand die dit allemaal iets te serieus neemt mij "op gaat zoeken".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft met gebrek aan zelfvertrouwen te maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe het omdat ik anders alle jehova-getuigen, die ik hier op goeievraag zie rondhangen, aan de deur krijg. En daar heb ik niet bepaald behoefte aan.

Verder heeft deze vraag me doen besluiten dat ik mijn kind Incognito ga noemen. Lijkt me supervet.