Als iets op mondiale schaal voorkomt, betekent dit dan ook dat het in alle landen ter wereld voorkomt?

Bvb het begrip ontgroening/vergrijzing, dit komt in landen op verschillende continenten voor, maar het is niet in ALLE landen van de wereld. Heet dit dan wel mondiale schaal of heeft het dan een andere naam?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Mondiaal wil zeggen dat iets op de hele wereld voorkomt. Je moet het echter niet zo letterlijk nemen dat het in elk land voorkomt. Als je bijvoorbeeld stelt dat zwerfafval een mondiaal probleem is, kan het nog steeds zo zijn dat er hier en daar landen zijn waar het geen probleem is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Vergrijzing speelt bijvoorbeeld in veel Afrikaanse landen niet zo'n grote rol als in Europa. In Uganda bijvoorbeeld is bijna 70% van de bevolking jonger dan 24. Desondanks kunnen we nog steeds van een mondiaal probleem spreken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
en ruim 48% jonger dan 15jaar.
https://www.europa-nu.nl/id/vgaxlcr1jzn3/oeganda