Hoe kan je bereiken dat de dierenambulance in actie komt voor katten die buiten zijn gezet door de eigenaar?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Reddie
7 jaar geleden
Een ambulance is voor gewonde dieren.
In dit geval is het met een kanon op een mug schieten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
als je ze zelf vangt willen ze nog wel eens langskomen ... maar dan kun je ze zelf ook wel naar het asiel brengen ...

Het beste antwoord

Dat kan je bereiken door te wachten tot het dier gewond raakt, of flink ziek wordt. Dierenambulances zijn er in principe namelijk voor gewonde en/of zieke dieren.

Als je melding wil doen van zwerfkatten die hulp nodig hebben moet je bij de dierenbescherming zijn. Vaak is het wel de bedoeling dat je het dier gevangen hebt, in je schuur bijvoorbeeld, of dat je meehelpt met vangaktie dmv vangkooi in je tuin.

Katten die buiten worden gezet maar nog wel toegang tot een schuurtje hebben en daar ook gevoerd worden is helaas niets aan te doen: dan wordt aan de wettelijke minimumeisen voldaan.

Als je je bezorgd maakt over dieren en je weet niet goed welke instantie je kan helpen, dan kan je altiojd de dierenpolitie bellen: 144. Zij kunnen je dan adviseren of zelf de melding doorzetten naar de juiste instantie.
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
In de regio Rotterdam is er een stichting zwerfkatten. Prima club die opkomt voor alle zwerfkatten, ook niet zieke. Ze vangen de kat, steriliseren 'm, kijken de kat helemaal na en laten het beest vrij of brengen het dier naar een adoptiegezin na te zijn gesocialiseerd. Ik kan me voorstellen dat een dergelijke stichting er ook in andere regio's is.
Rieneke1
7 jaar geleden
Klopt Paulus, op dat gebied zijn er her en der uitstekende stichtingen actief, dank voor de aanvulling!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Bedankt voor alle tips @Paulus en @Rieneke1