Welke bloemen zijn de juiste voor tijdens een uitvaartdienst behalve witte?

Ik weet dat bepaalde bloemen geschikt zijn voor bepaalde doelen en uitingen.. welke zijn nu het beste geschikt voor een uitvaart? maar de wens is geen witte bloemen.. misschien iemand een heel mooi idee wat niet teveel kost?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Als je weet, wat de lievelingsbloemen van de overledene zijn, zit je daarmee altijd goed. Verder maakt het niets uit - juist al die verschillende kleuren vangen het licht, tijdens het afscheidnemen - om het hoogdravend te zeggen : 'zo veelkleurig als het leven van de overledene geweest is...'
Je kunt bij een bloemist een mooi boeket laten binden, of misschien heeft hij wel een boeket staan wat je mooi vindt.

Als je er een klein kaartje aanhangt met wat persoonlijke woorden, krijgen de familieleden dat na de uitvaart.

Rozen en gerbera's zijn altijd goed, lekkere felle kleurtjes, dan nog wat 'groenvoer' erbij....hoeft echt niet zo duur of zo groot te zijn.

Als je de bloemist zegt, dat het voor een uitvaart is, zal hij het boeket zó binden, dat het mooi is als het neergelegd wordt.

En ik wens je kracht toe bij het verwerken van het overlijden van de man of vrouw van de 'niet witte bloemen'....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik vind rozen altijd erg mooi bij een uitvaart, maar dat is heel persoonlijk...

Toegevoegd na 2 minuten:
En in principe kunnen alle kleuren vind ik!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bloemen die het meest geschikt zijn, zijn die bloemen die het beste passen bij de overledene, of bij de directe familie.

Dat is het enige waar je op af moet gaan. De rest is bijzaak.

Het kan trouwens ook afhangen van de culturele achtergrond van de overledene (en familie).

Wanneer je het niet weet, kun je naar een betere bloemenzaak gaan, en je daar laten voorlichten. Zij hebben dit vaker bij de hand gehad.

Eventueel kun je plaatjes van uitvaarten zoeken op Internet.

Het allerbelangrijkste blijft echter de persoonlijke noot. Dus als het ook maar enigzins kan, koppel je bloemenkeus dan aan de overledene, aan de familie, of aan jezelf.
Cryofiel
14 jaar geleden
Alle waarvan de overledene kon genieten...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gele bloemen staan ook vaak mooi. Het is ook afhankelijk van de smaak van de overledene. Als die persoon een favoriete kleur had of bepaalde bloemen erg mooi vond, is het een idee om die bloemen te gebruiken of om boeketten met de favoriete kleuren te maken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roze rozen of gerbera`s met paarse fresia`s. Paars is namelijk ook een rouw-kleur.
Wat ook mooi is,is een enkele grote tak orchideeën, en daaraan bevestig je een gedichtje of iets wat je de overledene mee wilt geven zoals een anekdote of ander zielsroersel. Dit uiteraard als het iemand was waarmee je een bijzondere band had. Hiermee kan je dan ook zelf iets kwijt, wat je die ander niet meer kunt zeggen en nog wel graag gezegd wilde hebben.
amc
14 jaar geleden
Het is een kwestie van smaak. Rozen blijven favoriet maar ook zonnebloemen zijn geliefd, zeker bij jonge mensen. Bij kinderen worden vaak knuffels verwerkt in de stukken zoals beertjes. Soms is het bloemstuk, met name bij kinderen, in de vorm van een hart.
Erg kostbaar maar door nabestaanden vaak gekozen is een dekselboeket. Bijvoorbeeld rozen die de hele deksel van de kist bedekken.
Katholieken zijn uitbundiger met bloemen dan protestanten. Van oudsher werden bij protestanten geen bloemen gebruikt. Men hield het sober. Tegenwoordig zijn de verschillen kleiner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bloemen waar de overleden persoon dol op was.
Weet je dat niet, dan de bloemen die je het beste bij de persoon vind passen.
Als je een bepaalde kleur in gedachten heb, kan je bij een bloemist om advies vragen en om een prijsopgave.
Ga wel langs verschillende bloemisten, de prijzen kunnen nogal verschillend zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een persoonlijke smaak
donker rode rozen zijn mooi