Wat wisten mensen over de rest van Europa in de middeleeuwen?

Wat wisten de burgers (boeren, smit etc.) over de rest van Europa. Wisten ze bijvoorbeeld dat er nog meer landen/steden waren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

De enigszins ontwikkelde boven laag wist natuurlijk ongeveer waar Israel lag (Jerusalem ) het rijk van de Romeinen bestond welles waar niet meer maar de midden en de boven laag kenden zeker het rijk van Karel de grote. ( Waar de zon nooit onderging .) ja in ons gedeelte was men zich zeer bewust van de noormannen Maar natuurlijk van het Portugese en Spaanse rijk . Ook de invloed van Italië die handel dreef Indirect met China en India via Turkije en andere Arabische handelaren gaf zeker een inkijk in Afrika en Azië. Maar er was ook een groot gek mythisch geloof in rijken van ene Hertog Jan ergens ?? Die de christenen zouden gaan helpen met de kruistochten En gedachten over monsters met velen koppen / Marco polo had weliswaar China bezocht maar ook vreemde verhalen meegenomen \ en ja het volk die vaak niet eens het dorp of streek uit kwam wist weinig tot niks . Lezen en schrijven was een zeldzaamheid en vaak alleen door monniken en rijke ( slimme ) adel beheerst en kennis overdracht ging mondeling bij het volk . Het interesseerde hun ook niet de waan van de dag ( eten en overleven enz ) was de macht der gewoonte.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Dit antwoord gaat bijna niet over Europa. Daar heeft de vraagsteller maar weinig aan, lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat is waar een stukje weg gevallen . de landen in Europa bestonden nog niet echt Allemaal. Nederland was meer een groep gewesten provincies in Duitsland ook zo iets. Het Spaanse en Portugeze en Engelse koninkrijk bestond wel. Ja men had er alle kennis van maar het volk interesseerde het niet. De scheepsvaarders des te meer. Zodra hun land of een ander land met elk aan de stok had plunderde men elkaar . De Nederlandse VOC deed dat met verve . Ja men wist best veel van elkaar ook door de producten , handel Enz. En ja grote handels routes liepen door Europa te voet en met paard en wagens of ? Werd Europa doorkruist . Veilig waren die routes niet men werd vaak berooft. Ook door oorlogen en vervolgingen in landen in Europa kwamen grote groepen naar onze streken ( Amsterdam ) de Portugese , Joden , de hugenoten Franse protestanten . Maar ook uit de Duitse regio's kwamen duizenden vluchtelingen naar het toenmalige Holland . Dus dat gaf zeker een besef ook bij het volk dat Europa velen volken en talen had . De handel was wel de grootste motor in deze .