het zou moeten zijn; wegwezen of aanpassen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou wel naar amerika willen verhuizen maar mag niet en ben de taal en cultuur al rijk
Tot een zekere hoogte aanpassen JA. Wegwezen niet meteen, iedereen verdiend een 2e en in sommige gevallen een 3e kans, zo niet dan wegwezen JA!

Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij leeft de gehele wereld zo ongeveer naar dat adagium. Het zou vreemd zijn wanneer Nederland zich buiten de klas zou (willen) plaatsen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vergelijk het met de natuur. Aanpassen geeft de beste overlevingskansen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, ik vind dat elk geval apart bekeken moet worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk dat niet zo simpel ligt.
Ben het er wel mee eens maar worden mensen hier niet mee in een hokje geplaatst. Deze stelling kun je niet ten alle tijde aanvoeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dit gevoel komt uit een misplaatste superioriteitsgevoel. Ik ben het daarom er absoluut niet mee eens. Ik vind het arrogant als Nederland zou zeggen dat je volgens zijn standaarden moet leven of anders maar ergens anders moet zijn. Weer een erg ongenuanceerde blik. Het is vaak de identiteit van de personen die je vraagt om aan te passen. Bovendien kan je niet zomaar mensen het land uit sturen. Je kan niet zomaar naar elk land terug. Sommige landen heerst oorlog. Sommige mensen kennen geen ander land dan Nederland.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal mee eens!
Nee. Aanpassen aan wie? Aan mensen die buitenlanders liever zien verdwijnen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eigenlijk vindt ik dat je best je eigen cultuur kunt behouden, echter wel binnen de nederlandse wet/- en regelgeving.
In landen als Amerika bijvoorbeeld, worden immigranten door de overheid aangemoedigd hun erf en cultuurgoed te behouden, en uit te dragen, kijk naar wijken zoals chinatown in San Fransisco. Maar ook daar moet je je aan de U.S wet houden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat om de mediaan. Een samenleving als de onze kan niet bestaan zonder een set gedeelde waarden. Gestold in normen en wetgeving belichamen deze in belangrijke mate ons "samen".

Wanneer mensen weigeren zich aan een aanvaardbare mate van conformisme te onderwerpen rest slechts verbanning.

Voorbeeld: Jan is negentien, heeft ooit een blauwe maandag gewerkt, trekt nu een uitkering, dealt drugs vanuit zijn sociale huurwoning, heeft meiden achter het raam zitten, rijdt een nieuwe 320 en is zelfs zo'n gangster dat hij iemand hoogstpersoonlijk invalide slaat wanneer deze hem disrespecteert. Dit doet Jan dan ook.

Jammer Jan. Word je verbannen. Naar Traliestan.

Had hij nou als eerste nationaliteit een andere dan de Nederlandse gehad is het toch helemaal niet vreemd om in ieder geval te onderzoeken naar de grenzen van verbanning.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en waarheen wil je zo iemand sturen????
en kom nu niet aan met land van herkomst, ouders of grootouders.
veel van diegene die zich niet aanpassen wonen al 50 generaties in Nederland.
het zou wel een tof idee zijn, kunnen we alle bajessen sluiten, hoef ik mijn fiets niet meer op slot te zetten, etc etc