hoe goot is de kans op buitenaards leven?

Toegevoegd na 1 uur:
ik zelf denk van wel want ga eens om 12 uur s’nachts buiten staan dan zie je wel miljarden zelf biljoenen sterren maar als je weet wat al die sterren zijn dan weet je dat er 100 percent kans is want elke ster is een andere zon een in bijna elke zonnestelsel is er wel 1 levende planeet .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (8)

nagenoeg 100%. Statistisch is dat wellicht 100% kans. De allergrootste levende fysicus Stephen Hawking zegt dat de kans buitengewoon groot is dat er buitenaards leven is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
50%. Het is er of niet.

Nu even serieus,

Wetenschapelijk: de kans is zeer reel. Uitgaande van statische gronden (Leeftijd heelal, aantal sterren & planeten & de verwachte samenstelling van planeten) dan is het behoorlijk zeker dat er leven op andere planeten te vinden is.

Religieus: Nihil. God heeft deze planbeet geschapen en hier leven op gecreeerd. Er is geen enkele reden om te denken dat dat ook op andere planeten is gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dit filmpje tot je door laten dringen.........

http://www.youtube.com/watch?v=dpPB6_yUTgI

HELE grote kans op meeeer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de kans heel groot is. Wellicht niet in ons melkstelsel maar zeker wel ernaast. Het leven is te mooi en te ingenieus om alleen maar op aarde te bestaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt verschillende vormen van wezens en leven

als ze bestaan ( die wij ooit zouden tegenkomen dan ) : dan moet je je wel voorstellen dat ze waarschijnlijk slimmer zijn als ons ( slim genoeg om een ruimte schip te maken en hele lange afstanden te kunnen reizen )

de kans bestaat wel dat als ze onze planeet ontdekken dat ze het hier maar ouderwets vinden en dat ze helemaal niet nieuwsgierig zijn naar ons en met een hoog tempo weer veder gaan in de kosmos

wij kunnen pas verre ruimte reizen maken ongeveer over honderd of twee honderd jaar....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de enorme ondenkbare en onvatbare grootte van het universum is de kans erg groot.

Als je bijvoorbeeld zou uitgaan van een kans op 0,00000000000000000001 % in ons eigen melkwegstelstel en je weet dat er ontelbare miljarden sterrenstelsel zijn dan is de kans dus ontelbaar x 0,0000000000000000000001.

De grootte van het universum maakt de kans hierop dus tegen de 100%. De vraag is alleen is dit buitenaards leven intelligent genoeg of blijft het bij micro organisme / bacterieen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoop van wel maar niet slimmer als ons
Niemand weet dat zeker, net zo min als God bestaat of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op aarde is eens op een goeie dag leven ontstaan. Eens. EEN keertje in, wat?, pakweg 5 miljard jaar? Veel meer dan duizend miljard dagen. 1 op 1.000.000.000.000 vind ik geen grote kans. Mars, Venus en de maan scoren voorlopig helemaal nul. We hebben nog nooit een bericht ontvangen uit de nabije omgeving, dus nog veel meer nullen? En hoeveel sterren hebben er eigenlijk planeten?