Ruben, de overlevende jongen van de vliegramp, is het middelpunt in de wereldmedia. Is die aandacht goed of slecht voor hem?

Ik zie zelf graag dat hij met rust gelaten wordt.

Toegevoegd na 2 dagen:
Dank voor de reacties, deze peiling werd 2 dagen later ook uitgezonden op RTL4 nieuws. De uitslag was hetzelfde. Ik stel voor dat we met ons allen vanaf nu deze jongen met rust laten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar valt nu nog weinig van te zeggen. Hij zal het voorlopig nog een paar jaar druk genoeg hebben met het overleven van het verlies van z'n ouders en broer en dat zal een veel zwaardere indruk op hem maken dan de media-aandacht. Ik verwacht dat hij over een paar dagen wel met rust gelaten zal worden door de media.

Zo zijn we hier in Nederland ook wel weer; zelfs de gemiddelde GeenStijl-lezer vindt het te ver gaan dat hij zo veel media-aandacht krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Die aandacht blijft hem zijn verdere leven achtervolgen..
Dus nee het is niet goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad,hij zal er altijd mee geconfronteerd worden,zijn leven lang.+1
Natuurlijk is het van de gekke dat dit kind de hele dag op tv te zien is.
De media zal het echt een zorg zijn wat de gevolgen hiervan voor dit kind zullen zijn.

Er moet nieuws zijn, dat is het enige dat telt.
En hoe meer mensen de hele dag kwijlend voor de buis hangen, hoe liever het ze is.
Een beetje terughoudendheid en respect voor slachtoffers en betrokkenen van rampen en ellende is al jarenlang ver te zoeken, ook in Nederland!
En dit zal in de komende jaren alleen maar erger worden.

Er worden nu notabene al foto's van Hyves en Facebook geplukt van mogelijke slachtoffers van de crash, en die worden zonder verdere navraag of toestemming door de media op tv en in de kranten geplaatst.
Het is om kotsmisselijk van te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet jij dat Skusme? Zit je de hele dag kwijlend voor de buis of zo ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij een manier weet om eromheen te kunnen zonder een blinddoek en oordopjes, hoor ik het graag, stippel!
Hij merkt daar niets van, tot nu toe. De arme ziel is net bijgekomen uit een kunstmatig opgewekte slaap.
13 jaar geleden
Dat lijkt me niet goed voor hem. Hij heeft aandacht en liefde nodig en media-aandacht is nep-aandacht, geen echte aandacht. Media-aandacht is ook zo weer voorbij. Het is net zoiets als dat iemand twee weken van je houd en daarna totaal geen aandacht meer aan je schenkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel slecht voor een kind om volop in de belangstelling te staan terwijl juist rust hard nodig is.
Want reken er op dat hij straks en zijn familie belaagd zullen worden door de journalisten en fotograven en wie zit daar nou op te wachten als je de ellende nog niet eens kunt overzien, laat staan verwerken.
Ik vind het dan ook ronduit schandalig dat dat kind terwijl ze nog niks zeker wisten volop gefilmd werdt, waar is het respect voor privacy gebleven voor hem en de nabestaanden, nou van mij mogen ze hem direkt met rust laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De media laten zich hiermee van hun slechtste kant zien. Terughoudendheid hierin had hen gesierd. Maarja...., de oplage's zijn tegenwoordig kennelijk toch belangrijker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft het nog niet door. Het moet wel stoppen. Sowieso voor de nabestaanden is het verschrikkelijk om op deze manier dit kind te zien. Ik vind het respectloos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kind is wel telkens op het nieuws maar gezien zijn verwondingen merkt ie er zelf waarschijnlijk maar weinig van. Al die herhalingen gaan aan hem voorbij.

Wel vind ik dat de knul zelf met rust gelaten moet worden. Uitsluitend artsen, verpleging en familie (oom en tante zijn daar inmiddels volgens de pers) zouden toegang moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het goed is of niet weet ik niet, maar ik vind het wel logisch. Het is toch wel heel bijzonder dat hij dit vreselijke ongeluk als enige heeft overleeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat hij er nu weinig van merkt. Maar wat ik te belachelijk voor woorden vind is dat ze een cameraploeg op een IC toelaten. Dat doe je gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf denk ik beide maar zal de toekomst uitwijzen waar het zwaartepunt ligt.Die aandacht is maarheel tijdelijk, morgen kan er maar zo weer een vliegtuig naar beneden vallen.
Hoe vaak horen wenu nog van het meisje van strand Mulde of van picornie en ga zo maar door.
Over 20 jaar zal men hem niet geten zijn maar is er al weer zoveel gebeurd dat er niet meer zo bij stil wordt gestaan door de massa.
Alle kinderen die nu geboren worden en 20 jaar oud zijn zullen er niet veel van mee krijgen omdat dingen die nu in het nieuws zijn nog niet worden opgeslagen in he bewuste deel van de hersenen.
Tegen die tijd da dat wel het geval is is hij al grotendeels uit de publiciteit verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee natuurlijk is dat niet goed. Ruben heeft rust nodig maar de intervieuwers houden daar geen rekening mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neen dit is niet goed, denk maar eens na wat het voor dat kind later zal zijn... als hij heel bewust zichzelf gaat afvragen waarom hij dit vliegtuigongeluk als enige heeft overleefd en zijn ouders en broer wel dood zijn gegaan plus al die andere mensen...
Dit kind moet geen massamediastunt worden om zo een zielig beeld te geven van iets wat gewoonweg zowiezo al erg is voor iedereen en voor alle betrokken, ook familieleden en vrienden van alle getroffenen...dit jongetje moet in eigen kring worden opgevangen, door het ziekenhuis weer beter gemaakt en daarna pscyhologische hulp krijgen ...en later misschien als het nodig blijkt of hij het zelf wil dan de beelden laten zien enzovoorts...maar op dit moment moet iedereen dat ventje gewoonweg met rust laten en alles aan zijn naaste verwanten overlaten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het verschrikkelijk dat er zoveel publiciteit is en dat elke ademtocht van hem gevolgd word. Hij is zijn ouders en broer kwijt. Toen ik hoorde dat hij het overleefd had dacht ik: moet hij daar blij mee zijn als zijn familie er niet meer is?

Aan de andere kant is hij wel de enige die misschien dingen kan vertellen, hoewel hij misschien al bewusteloos was.
Laten ze de zwarte dozen maar onderzoeken en hem de ruimte geven om te rouwen.