Wat is typisch 'De Telegraaf / de Volkskrant / het AD?

Je hoort mensen dit vaak zeggen maar geef eens voorbeelden van wat er zo typisch aan die kranten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Telegraaf: Populistisch, bijna glossy tijdschrift stijl van schrijven [61 Nederlanders omgekomen]

Volkskrant: Gefundeerde uitspraken, maar vaak wat droog om te lezen ['Mogelijk meer Nederlandse doden']

AD; Er tussenin [Oorzaak een groot vraagteken]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De Telegraaf: HELFT UITREKKINGSTREKKERS OPLICHTERS
De Volkskrant: HELFT UITKERINGSTREKKERS EERLIJK!
Het AD: FEYENOORD BIJNA KAMPIOEN, OP 12 NA!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoiets als er bijv een auto ongeluk heeft plaatsgevonden: de Telegraaf: auto raakt 33x over de kop mis op een haar na een menigte knalde vervolgens op een boom
Volkskrant: Bij een auto-ongeluk kwam een 32jarige inwoner van xxx tegen een boom tot stilstand AD: deze weet ik even niiet ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is echt precies goed verwoord.
Jammer van de typfout in de eerste zin.. of is dat juist typisch telegraaf? En bericht de Telegraaf wel over uitkeringstrekkers? Of passen ze zich wat meer aan aan hun publiek en zetten ze in chaotische gekleurde letters "Yolanthe Kebanke Kebonke drinkt limonade met een rietje" op de voorpagina? Verder, dat van het AD: Geweldig:)
De Telegraaf heeft vaak koppen tegen de PVDA. Let maar eens op. Zoals: PVDA programma pakt de gewone man. Telegraaflezers zijn ook vaak VVD-stemmers. AD is ook een rechtse krant. Volkskrantlezers stemmen links. De krant heeft dus linkse koppen, zoals: opstand in de PVV. Je herkent de krant dus aan de koppen. En de drukinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht altijd dat Volkskrant lezers VVD stemmen? Niet dus?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit heette de Volkskrant, Katholiek Dagblad van Nederland.
De telegraaf is M.I. een krant voor mensen die niet zelf na willen denken en een niet al te grote woordenschat hebben.
De volkskrant is voor de iets intellectuelere mens en van het AD weet ik niets,daar durf ik geen oordeel over te vellen. Geen van alle zijn ze volkomen objectief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De telegraaf= een schreeuwkrant, te vergelijken met de roddelbladen.
De volkskrant= te langdradig soms maar wel eerlijk.
Het AD= een gemakkelijk te lezen krant.