Geld kan verdampen, dat hebben we geleerd in de Bankierscrisis... Maar is het dan echt weg?

Maar waar blijven dan die miljarden? Sublimeert dat dan zomaar ergens?

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2009/06/jappen_opgepakt_met_134_miljar.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Op dezelfde manier dat het echt weg is kan het ook weer net zo snel geschept worden. Daar hebben banken onderling en in samenwerking met naties prachtige instrumenten voor die ze onder de pet houden om te voorkomen dat wereldwijd het vertrouwen in geld nog meer zakt. "High Yield investments", ga er maar eens op googlen en je echt in verdiepen en je zal je nog verbazen hoe de wereld in elkaar steekt.

Toegevoegd op 12-06-2009 10:45:01
Hier kun je je lol op, zware kost maar hier kun je wel uit destilleren hoe gecompliceerd de wereld in elkaar steekt en dat er altijd instrumenten zijn om heel veel geld te scheppen. De echte powerplayers hebben hier hun plekje..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
High Yield Investments zijn over het algemeen pyramide achtige constructies en bij wet verboden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alles, en er bestaan internationale afspraken over. Je komt er alleen niet tussen.

Andere antwoorden (6)

ja; dat is dan echt weg; Het geld is virtueel geld. Echts las je het opneemt. Maar als er besloten wordt dat we een bedrijf dat niet meer waard vinden, worden de papieren gewoon waardeloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geld is er nooit geweest. Dat is nu juist het probleem.
14 jaar geleden
Bij verdamping vindt condensatie plaats.
Dus echt weg is 't niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
(Als ik een duimpje had mogen geven.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het condenseert in de zakken van de snelle jongens.
Ja, het is echt weg, het was namelijk allemaal helemaal geen echt geld. Zeker tegenover de dollar staat helemaal niets meer ; die is allang losgekoppeld van de goudprijs, de Federal Reserve Bank kan naar behoeven engelieven geld bijdrukken zolang de regering dat nodig heeft, en er staat werkelijk niets tegenover. Het is gebakken lucht, die verdampt waar je bij staat. Het was gewoon een kwestie van tijd. Het waren alleen maar cijfertjes op papier, verder niks. Kun je zo uitgummen en foetsie, weg is het.
De dollar zakt nog steeds met de minuut - en ik kan het weten, ik moet bijna elke week mijn dollarprijzen naar boven bijstellen.

Toegevoegd op 12-06-2009 10:38:51
Excuus, losgekoppeld vande goudVOORRAAD.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geld is een numerieke uitdrukking van wat we iets waard vinden.

Als we met z'n allen iets ineens veel waard vinden 'ontstaat' er geld,
en als we het ineens niks meer vinden dan 'verdampt' het dus.

massa psychologie is een ander woord voor economie
en daar is ook nog eens nix mis mee:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1/10 van het geld is echt geld, de over 9/10 is verzonnen rechtstreeks uit het duimpje. Hoe het precies zit weet ik niet maar als je meer wilt weten moet je op google zoeken naar; "money as debt".