Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is duurder eten weggooien uiteindelijk duurder dan een duurder produkt kopen en geheel consumeren?

Bijv. je koopt 500gr. huzarensalade voor 1 euro. Je krijgt dat binnen 1 week niet geheel op en gooit de rest weg. Of je koopt bijv. 300gr. huzarensalade voor 1 euro en consumeert dit helemaal. Welk produkt is in totaliteit dan duurder (afbraak mbt milieu meegerekend)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
487

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

300 gram is dan goedkoper.

Toegevoegd na 4 minuten:
Waarom denk je vast xD
Als je 500 gram heb, eet je bijv 100 gram niet op.dan heb je 0,20 procent verspilt, daar komen ook nog milieukosten bij.
voor jezelf is uiteindelijk 500 gram dan goedkoper, maar met de milieukosten erbij 300 gram.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is inderdaad een stukje huishoudelijk economie waar men zich erg in vergist. Ik hou van lekker eten en lekker eten is vaak erg duur.

Ik ga dan niet alles euro shopper kopen omdat ik het niet kan uitgeven.
Wel selectief kijken waar de aanbiedingen zijn en waar de kwaliteit eten te vinden is. Dat duurt even dan inderdaad 2 kilo huzarensalade bij Hoogvliet halen (Beeeh) ipv naar de slager en een paar ons kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is het produkt van 500 gram duurder.
het neemt meer volume in beslag;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen datgene kopen wat je ook daadwerkelijk eet, wat kwalitatief goed is, is goedkoper maar ook veel beter voor mens en milieu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding