Nee. Liegen is 'iets anders dan de waarheid vertellen'. Wantrouwen is 'Geen vertrouwen hebben in'.

Beide hebben dus eigenlijk niets met elkaar te maken, behalve dat je mensen die veel liegen vaak gaan wantrouwen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind beide al erg zat.
of het gelijk staat weet ik niet maar denk dat het eraan ligt hoe iemand iets ervaart.
als iemand liegt tegen je is het als erg je weet niet meer wat je moet geloven.
en als je iemand wantrouwt dan geef je het gevoel van onzekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Wantrouwen = is geen vertrouwen hebben in ... een bepaalde persoon (m/v) Liegen = de waarheid niet vertellen, iemand bedriegen ! Dit is een hemelsbreed verschil !

Door het feit als iemand liegt (bijvoorbeeld een leugentje om bestwil), kan dat het vertrouwen wel degelijk de reputatie van iemand schaden.

Je kan dus beter de waarheid gewoon zeggen, dat is veel eerlijker en komt altijd goed over !

Ik heb hierover enkele interessante links !

Mvg,

Karel8158