Hoe kan je het beste je uiterlijk vermommen?

Een relatie is vorig jaar met iemand stuk gegaan. Hij woont binnenkort in dezelfde stad als waar ik ook woon. Ik ben echt behoorlijk bang om hem tegen te komen.
Hoe kan ik mij zo onherkenbaar mogelijk maken, zodat hij mij niet herkend?

Ik weet dat dit een beetje weird klinkt, maar is echt een serieuze vraag

7 jaar geleden
5.7K
paulus811
7 jaar geleden
Hoe lang wil je dat vermommen volhouden?
Eric1993
7 jaar geleden
@paulus811 Waarschijnlijk een paar jaar, de vermomming draag ik alleen in mijn woonplaats omdat ik anders vreemde blikken van het thuisfront te zien krijg
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat zou er gebeuren dan als je hem tegenkomt?
Ritsuka
7 jaar geleden
Wil je zo door het leven gaan? Continu leven in angst? De relatie is uitgegaan, maar heeft hij je echt mishandeld of misbruikt dat je zo bang voor hem bent? Kun je dan niet beter aangifte doen bij de politie?
Erna55
7 jaar geleden
Je relatie is uitgegaan en je hebt het moeilijk met de gedachte dat je hem kunt ontmoeten.
Je oplossing nu : vermomming. Dit is een vorm van " vluchten " .
En ook : Je zult steeds angstig blijven bij de gedachte dat je vermomming doorzien wordt. Een andere oplossing : leer omgaan met de gedachte dat je hem kunt ontmoeten. Onderzoek je angst: is deze reeel ? Moet je aangifte van bedreiging doen ? Of weet je niet hoe je hem moet benaderen nu het uit is?
Dit zijn vragen die lastig te beantwoorden zijn. Je kunt hier hulp bij krijgen.
Het kan zijn dat je na een aantal gesprekken met een hulpverlener al antwoorden krijgt, waardoor je vrij op straat kunt lopen.
Je kunt naar je huisarts en vragen om verwijzing maar een passende hulpverlener.
Eric1993
7 jaar geleden
Hij heeft mij niet bedreigd of iets. Maar ik ben bang om hem tegen te komen en geconfronteerd te worden met het verdriet en de stukgelopen relatie. Ik wil gewoon niet dat hij mij herkend en niet tegen mij gaat praten of iets over mij denkt zodra hij mij ziet.
Ritsuka
7 jaar geleden
hoe lang wil je dit vol gaan houden? de rest van je leven (of zolang jullie beide in dezelfde plaats wonen) jezelf vermommen om eventuele problemen uit de weg te gaan? Het is vorig jaar gebeurd, is het dan niet al weggezakt? Is de pijn nog steeds zo erg dat je geen confrontatie aandurft?Dan lijkt mij een gesprek met een psycholoog een goed idee.
Eric1993
7 jaar geleden
Ik zit al plannen maken om eventueel ergens anders te wonen ja als ik de kracht en geld ervoor had had ik dat gedaan. Maar helaas kan het niet. Het is inderdaad vorig jaar gebeurd en nu hij hier woont is de angst en verdriet opgelaaid. Psycholoog al gesproken, hij zegt dat ik gewoon moet gaan zonder te vluchten. Maar dat werkt niet echt
Inekez1
7 jaar geleden
Volgens mij heb je op dit moment geen last van die ex-vriend, maar van je angst. Door jezelf te gaan vermommen en je halve leven er op aan te passen gaat die angst niet weg en wordt je verdriet niet minder. Waarschijnlijk word je er alleen maar ongelukkig van, omdat jij je dan elke keer moet aanpassen en hij vrolijk als zichzelf over straat kan lopen. Als jij hem tegenkomt in vermomming en hij herkent jou niet, dan herken jij hem nog steeds wel. De confrontatie met je verdriet en herinneringen is er dan niet minder om. Als je niet vermomd bent, je komt hem tegen, hij herkent jou en spreekt je aan, dan kun je aangeven dat je geen contact wil en doorlopen. Uiteindelijk zal het jou rust geven als je weet dat je elkaar een keer toevallig tegen kunt komen, maar dat dat verder geen gevolgen heeft. Ik wens je veel sterkte met de situatie.
Erna55
7 jaar geleden
Je zegt : " Ik wil gewoon niet dat hij mij herkend en niet tegen mij gaat praten of iets over mij denkt zodra hij mij ziet."
Wanneer hij tegen je gaat praten dan draai je je om of zegt " ik wil je niet spreken " .
Je wilt niet dat hij " iets over je denkt" .
Je kunt je druk maken over wat een ander denkt, maar waarom mag hij niet " iets" over je denken ?
Ik neem aan dat je dit ook met je psycholoog besproken hebt. Ik kan me niet voorstellen dat er in de therapie alleen gezegd is : "doe normaal " .
Eric1993
7 jaar geleden
@Erna55 Ik heb dit met mijn psycholoog besproken en hij zegt dat ik gewoon mezelf moet zijn en gewoon over straat moet lopen. Vluchten zou het probleem niet oplossen. Met andere woorden: Ik heb in dit geval niks aan mijn psycholoog.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja gewoon jezelf blijven,vluchten heb je alleen jezelf mee..nog meer stress
Eric1993
7 jaar geleden
Ik kan ook zonder vermomming over straat. Maar dan moet ik 5 glazen wijn drinken zodat ik zonder angst de straat op kan. is dat dan "beter" dan de vermomming?
Erna55
7 jaar geleden
Een psycholoog kan je helpen met het onderzoeken van je angst en het leren omgaan met je angst.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo eric.
Ik heb zelf ooit iets dergelijks aan de hand gehad en ik heb misschien nog een tip voor je.
Buiten jezelf vermommen is het misschien ook een goed idee om je woning te vermommen.
Ik heb zelf andere gordijnen opgehangen, truttige beeldjes in de raamkozijnen gezet (die ik normaal nooit zou uitkiezen) en ik heb een naambordje op de deur gedaan met twee gefingeerde voornamen erop.
Op deze manier heb ik mijn ex het idee gegeven dat ik verhuisd was.
Ik weet natuurlijk niet wat er gebeurd zou zijn als ik dit niet had gedaan maar ik heb gelukkig nooit meer iets van mijn ex gehoord.
Wat ook verstandig is is om bij de gemeente een geheim adres aan te vragen.
Jouw woonadres mag dan nooit worden vrijgegeven.
Normaal gesproken kan iedereen tegen betaling jouw adres opvragen bij de gemeente.
Heel veel sterkte met alles.
Donna
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Maar dan moet ik 5 glazen wijn drinken zodat ik zonder angst de straat op kan. is dat dan "beter" dan de vermomming?"
Jij doet net of je dood gaat van die angst. So what, dan ben je bang!
Gewoon op straat gaan, en als je je bang voelt: blijven ademen en gewoon doorgaan. Het zwakt vanzelf wel af hoor.

Antwoorden (2)

Laat een flinke baard staan (of scheer hem juist af).
Als je dun bent: draag oversized kleren.
verf je haren.
Doe aan body building. Ga op dansen of judo of karate, iets waardoor je manier van bewegen verandert, je lichaamshouding.
Heb je lenzen? Misschien kun je gekleurde lenzen nemen.
Heb je een bril? Neem een heel ander type bril: een forse.
Als de zon even schijnt kun je mooi een zonnebril opdoen.
Probeer zoveel mogelijk in de schaduw te lopen.
Met een petje kun je jezelf goed bedekken. Eventueel kun je er ook haar aan vastmaken van een heel andere kleur en samenstelling dan je eigen haar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zorg dat je aankomt of juist afvalt, vooral in je gezicht kan dat uitmaken, maar ook dat je van slank naar stevig verandert.

Je gezicht verandert door gewicht, maar als je dus een korte coupe hebt , laat groeien dat haar of een pruik en laat je snor staan, of neem een plaksnor.

Kijk je mensen altijd recht aan, jouw manier/houding, doe dat niet meer, kijk voortaan naar de grond, vermijd het om iemand in het gezicht te kijken, kijk langs de mensen heen naar iets dat niemand ziet, beetje wezenloos kijken.

Je hele 'appearance'/identiteit (?) moet je veranderen.
Ben je een keurige man , in het pak clean shaven? hoppa verander in een shabby type, geen keurige gepoetste leren schoenen meer met maatpak, maar een oude spijkerbroek met vlekken en slobbertrui of 3 lagen (t-shirt/overhemd/trui) met jas of jack. Hoofddeksel, muts.. komt goed uit nu in de winter, maar houdt dat ook vol, geeft echt een andere indruk > onherkenbaar. Gaat het toch om?

Oh en niette vergeten: je phone... koop een goedkoop mobieltje wat ze niet van je kennen en gebruik dat niet, ja af en toe, maar leef niet met die mobiel in je hand, of als je dat nooit deed, misschien weer wel:)

Probeer niet op te vallen, ook al deed je dat vroeger ook niet, dat moet je zeker niet doen opvallen. Je moet proberen bij het straatbeeld te horen, dus niet opvallen!

Succes!

Nog iets, een kleinigheid... heb je sieraden? horloge ring? .....ander (goedkoop) horloge en andere of liever geen ring, dat valt juist op.

Toegevoegd na 41 minuten:
Ik vergat nog de bril, heb je er eentje? ander montuur of beter geen, neem contactlenzen.
Was je vroeger altijd op de fiets onderweg, neem nu de bus, of ga lopen. Weer een kleinigheid, dat linkt iemand niet aan jou en daar gaat het om
Al die toch kleine dingen maken een andere man van je. maar het is een combinatie. Vergeet je iets, bv je schoenen, kan dat je zo maar verraden., dus wees secuur, denk na.