Ik irriteer me aan mensen die op straat winden en boeren laten. Hoe ga ik er mee om?

Toegevoegd na 2 minuten:
Sommige mensen die ik ken doen het ook in gezelschap. ik weet dat het de natuur is, maar ik poep toch ook niet in gezelschap? Het lijkt wel of mensen steeds minder manieren hebben

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Dit is een ergernis, waar veel mensen mee zitten. Al die mensen die die winden en boeren laten kan jij niet veranderen. Wat jij kunt doen is proberen jezelf te veranderen en accepteren dat anderen zo zijn.
7 jaar geleden
Je kunt proberen je niet meer te ergeren (ja dat kan) of verhuizen, als je denkt dat het daarvan afhankelijk is. Als het daarentegen ligt aan omstandigheden die buiten je macht liggen (je werk/school) dan is het anders.

Misschien is het , zoals bijna alles , een combinatie van dingen.

Mijn ervaring met ergernis is : het kan groeien en als dat het geval is ... berg je dan maar. Dan kun je dus ineens ontploffen en dat gebeurt dan vast op een niet zo'n geschikt moment... Niet handig.

Wat ik al zei, het is een combinatie en die moet je dus gecombineerd aanpakken.

Mijn voorbeeld: ik zit thuis in de kamer en hoor op straat voor mijn deur mensen uitgebreid hard praten/ schelden/ roepen en lachen alles en te hard (mijn keukenraam staat open vandaar dat ik alles goed hoor). Eerste wat ik nu doe is: keukenraam sluiten, nadat ik zeker 10 à 15 minuten me voor heb gehouden dat Het Niet Irritant Is , maar zelfs Leuk Dat Andere Mensen Het Naar Hun Zin Hebben... in een poging om mijn humeur te behouden en niet bbboos te worden. Irritatie is vervelend, maar ook zo persoonlijk. De een ergert zich aan niets en de ander aan alles met alle varianten er tussenin.

Het heeft mij tijd gekost om tot deze beslissing om Mijn Geduld Te Bewaren te komen , omdat ik me niet meer wil Ergeren! Zij hebben die macht niet meer...

Dus () je laat je niet meer storen door iets dat een ergernis zou kunnen worden en () je neemt initiatief om het tegen te gaan en () hiermee houd je de eer aan je zelf.

Je zegt nog
"Het lijkt wel of mensen steeds minder manieren hebben"

In veel gevallen lijkt het daar inderdaad op : minder manieren, steeds minder zelfs. Soms echter is het een kwestie van de verkeerde mensen treffen, in de verkeerde 'buurt' wonen , op de verkeerde school zitten en zelfs het soort werk dat je doet, Het heeft er allemaal mee te maken.
Wat je dus voor jezelf zou moeten bekijken is : waar heb ik last van en hoe kan ik dit tegengaan of wel Wat Ergert Mij? en Wat Kan Ik Veranderen? Daarna kun je er iets aan doen.

Eerst bepalen , lokaliseren en daarna nadenken over actie, vervolgens iets doen , als dat kan.

het is niet van vandaag op morgen te veranderen, het kost tijd.