Iemaqnd die werkelijk van dieren houd maakt er geen hobbie van op ze af te knallen.
Hij was hooguit leifhebber van een lekker dier op zijn bord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De SP had dierenliefhebber prins Bernhard eerder een brief gestuurd waarin hem werd gevraagd het Wereld Natuur Fonds (WNF) te bewegen krachtiger stelling te nemen tegen de jacht op een miljoen zadelrobben en klapmutsen aan de Canadese oostkust. Prins Bernhard is president bij de Nederlandse tak van het WNF. Dit is een eretitel. Hij is bovendien een van de oprichters van de internationale tak.

lijkt me wel dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Juist niet, want hij bleef maar schieten op dieren.
Ja, hij was dol op OLIFANT'N.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn meest favoriete land was Afrika, hij ging daar vaak genieten van alles wat er in het wild rondliep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt.

Dat de prins in Afrika altijd een camera bij de hand had, betekende echter niet dat hij het jachtgeweer had opgeborgen. Onder de deze week openbaar verstuurde rouwbetuigingen is er ook een van de Koninklijke Nederlandse Jagers Vereniging (KNJV) waarvan Bernhard vanaf 1949 beschermheer was. De prins is 'de verpersoonlijking van de stelling dat jacht en natuurbeheer in elkaars verlengde liggen', aldus de KNJV.
Want Bernhard bleef jagen, ook toen hij internationaal president werd van het Wereldnatuurfonds en ook nadat hij die functie in 1974 wegens de Lockheed-affaire had moeten neerleggen. Hij beschouwde zijn twee liefhebberijen niet strijdig met elkaar.
Al in de jaren dertig ging Bernhard te paard op zwijnenjacht in Marokko, gewapend met een speer. En na een van zijn laatste reizen door Afrika stelde de Afrikaanse wildparkdirecteur Ted Reilly vast dat Berhard nog altijd 'uren kon praten over de jacht, hoewel het voor hem vooral een manier was om in de natuur te zijn.'
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar dat is een artikel uit de azijnbode.
AWM
13 jaar geleden
Geef ik een keer een bronvermelding, is het weer niet goed :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij was gek op vijf dingen:
vliegen, snelle auto's, vrouwen, toelage en smeergeld. Geen slechte combinatie.
De rest van zijn activiteiten waren hobby's.
Hij was gek op vijf dingen:
vliegen, snelle auto’s, vrouwen, toelage en smeergeld.
Geen slechte combinatie.
De rest van zijn activiteiten waren hobby’s.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Heet dat 'van de Prins geen kwaad weten'? +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, ha.
Maar ook een levensgenieter. Wat zou jij doen in dezelfde situatie.
AWM
13 jaar geleden
Ja, wie zal het zeggen. Maar het aannemen van steekpenningen van Lockheed was echt heel erg stom. Dat heeft zijn leven ingrijpend veranderd toen het uitkwam. Dat zou ik niet gedaan hebben....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn leven is inderdaad ingrijpend veranderd, maar zijn "vrienden" hebben hem nooit in de steek gelaten. Ik had de indruk dat hij er niet onder geleden heeft. Mijn vriend corrigeert me wel eens als ik de uitdrukking bezig: hij heeft een plaat voor zijn kop. Een meter beton bedoel je, zegt hij dan. En in sommige gevallen is dat inderdaad toepasbaar. .
AWM
13 jaar geleden
Dat kun je wel zeggen, maar hij heeft zijn uniform moeten inleveren (als hoofd van de strijdkrachten) en het land op het randje van een constitutionele crisis gebracht. Het is maar net goed gegaan, dankzij Den Uyl....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet die meter beton niet.
En ja, die Joop was me er eentje.
niet echt aangezien hij zelf jaagde, wel was hij gek van de natuur van afrika.