Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou Nederland niet veel leuker zijn zonder autoritaire machten zoals de overheid/politie/leger?

lijkt mij wel

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
703

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Is dat niet anarchie?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat bendees dan deze rol zullen gaan spelen en dan wordt het waarschijnlijk nóg minder gezellig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bendes bedoel ik dus....
Lijkt mij niet wat je dan gaat krijgen is dat iedereen gaat leven naar zijn eigen regels en wetten en sommige mensen hebben eigenlijk geen regels en wetten. Iedereen gaat eigen staatjes en landjes vormen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En dan? De wet van de jungle laten heersen?

Ieder voor zich en het recht van de sterkste geldt?

Lijkt me een waardeloze, barbaarse, onveilige, instabiele samenleving tot gevolg hebben. Ware "de" mens van nature goed geweest had je er nog over kunnen filosoferen maar helaas...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer het eens in het klein voor te stellen. Stel je voor deze site, wel met hetzelfde doel, maar zonder de regels, zonder de moderators. Vind je het dan echt leuker?
Het is maar wat je leuk vindt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze kunnen wel eens autoritair overkomen, maar voor iedereen goed doen kan niemand.
Zonder overheid word het gewoon chaos
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het sleutelwoord niet 'zonder' is, maar 'minder'. In de zin van minder overheidsinmenging in zaken die een kwestie van persoonlijke vrijheid zouden moeten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In elke straat een afperser ,een bendeleider en slaafse jongeren en bange ouderen. Fraai beeld . leuk is anders. Geen enkel maatschappij, hoe groot of hoe klein kan zonder structuren en met een democratisch bevestigde authoriteit. Scheiding der machten , weet je nog? Montesquieu, Locke : fundamenten van de hedendaagse democratische maatschappij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding