Zou Nederland niet veel leuker zijn zonder autoritaire machten zoals de overheid/politie/leger?

lijkt mij wel

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Is dat niet anarchie?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat bendees dan deze rol zullen gaan spelen en dan wordt het waarschijnlijk nóg minder gezellig
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bendes bedoel ik dus....
Lijkt mij niet wat je dan gaat krijgen is dat iedereen gaat leven naar zijn eigen regels en wetten en sommige mensen hebben eigenlijk geen regels en wetten. Iedereen gaat eigen staatjes en landjes vormen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En dan? De wet van de jungle laten heersen?

Ieder voor zich en het recht van de sterkste geldt?

Lijkt me een waardeloze, barbaarse, onveilige, instabiele samenleving tot gevolg hebben. Ware "de" mens van nature goed geweest had je er nog over kunnen filosoferen maar helaas...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer het eens in het klein voor te stellen. Stel je voor deze site, wel met hetzelfde doel, maar zonder de regels, zonder de moderators. Vind je het dan echt leuker?
Het is maar wat je leuk vindt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze kunnen wel eens autoritair overkomen, maar voor iedereen goed doen kan niemand.
Zonder overheid word het gewoon chaos
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het sleutelwoord niet 'zonder' is, maar 'minder'. In de zin van minder overheidsinmenging in zaken die een kwestie van persoonlijke vrijheid zouden moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In elke straat een afperser ,een bendeleider en slaafse jongeren en bange ouderen. Fraai beeld . leuk is anders. Geen enkel maatschappij, hoe groot of hoe klein kan zonder structuren en met een democratisch bevestigde authoriteit. Scheiding der machten , weet je nog? Montesquieu, Locke : fundamenten van de hedendaagse democratische maatschappij.