anime/manga- comiccon- en cosplay conventies en beurzen.
zie bron voor voor een aantal anime cons in Nederland.

reddit
er is een subreddit genaamd r/anime ( zie bron)
en voor specifieke anime series zijn er subreddits op titelnaam.
bijv: r/onepiece , r/naruto, r/tokyoghoul
Animes en mangas die nog lopen zijn vaak actiever en hebben meer users.

IRC (internet relay chat)
Vaak zie je halverwege een subbed anime
"join us at irc.freenode.net #narutosubs "
irc.freenode.net is de servernaam waar je naar moet connecten
#narutosubs is het kanaal, er zijn namelijk meerdere kanalen op de meeste irc servers.(zie bron gebruik irc)

forums , review sites, theory forums etc.
er zijn best veel van online. myanimelist.net bijvoorbeeld
Je kunt hier je interesses( genres) opgeven, een watchlist maken ,reviews geven , deelnemen aan discussies. heeft een soort van social media aspect voor anime fans.

overige social media (facebook, youtube,twitter etc.)
op youtube heb je anime/ manga reviewers
(rogersbase, kingoflightning, forneverworld)
vaak met een eigen fanbase en zitten op verschillende social media waar je kunt participeren in discussies over de reviews die ze doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Word lid van een community die is gericht op anime. Bijvoorbeeld een Facebook-pagina (bron 1) of een forum (bron 2).